Wireless-N 1Mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Na lang overwegen heb ik dan toch deze netwerkkaart gekocht, en ik heb deze router.
Enfin, negen tientjes betaald, Vista-drivers gedownload, kaart aangesloten, driver erdoorheen
geslingerd, verbinden maar. Tot mijn verbazing is de snelheid slechts één Mbps, in plaats
van de beloofde 300. Een gat van 299Mbps... Af en toe schiet hij door naar de 54 of de
81, en zelfs een enkele keer naar de 270. De verbinding valt overigens niet weg...

De beveiliging is WPA-Personal AES.

Wat nu weer? :(

Laatst bewerkt:
Signaal sterkte

Probeer eens of je de signaal sterkte op 99% kunt krijgen.

Je hebt nu niet meer dan 60% en dat is voor een goede overdracht te gering.

Eric.

P.S. alle balkjes horen groen te zijn.
Staan de antenne's wel gelijk gericht. Dus of alle verticaal of alle horizontaal

Laatst bewerkt:
Helaas wil dat niet lukken. Wanneer ik vlak naast de router ga staan ook niet...
Even een persoonlijk vraagje, ben je familie van een Duitse leraar? Mijn Duitsle leraar heet Daleboudt...

Ik ben naar de router gelopen en de snelheid en de ontvangst bleef gelijk.
De voeding er vanaf gehaald. Hierdoor viel, vanzelfsprekend, de verbinding op mijn laptop weg.
Voeding teruggezet en opnieuw verbonden. Verrek, volle ontvangst en 300 Mbps!
Terwijl ik naar boven liep schoot hij weer naar 1, maar de ontvangst blijft voluit.
Nog een keer ging hij naar de 300, maar inmiddels is het weer gewissel tussen de 1 en
voornamelijk 45. Toch blijft de ontvangst voluit.

Zojuist springt hij naar de 216 en weer naar 1... Ik zie het probleem niet... De kaart en de
router zijn een meter of 8 á 10 bij elkaar vandaan... Moet toch geen probleem zijn?

Laatst bewerkt:
Leraar Duits.

Die leraar Duits is mijn neef.

Als je verbinding beveiligd is zou niemand van je kunnen stelen. Wat wel misschien kan is dat je bedrade PC's veel traffic stelen. Maar dat is een kwestie van die even uit zetten.

Maar ik denk dat het probleem in je router zit, want na een reboot geeft hij wel 100% signaal.

Je hebt niet toevallig mac beveiliging aan staan in die router, die gaat nl. een tijdje uit na een reboot. Zou dat niet zo zijn dan kwam je er nooit meer in.

Succes,

Eric:thumb:

het kan ook zijn dat het signaal word versoort door b.v. een luidspreker of muren,ikzelf kan geen 10 meter van mijn router af staan want dan heb ik geen verbinding.

Ik heb Linksys gebeld. Géén probleem, was het antwoord. Door Windhoos Vista's
PowerSafe-functie 'gunt' de PC de kaart geen stroom en neemt de snelheid af...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan