wireless n internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Ik heb een belkin wireless N router thuis staan. CA 55 m achter deze router staat een gemetselde schuur. In deze schuur hebben we een pc staan. Deze pc moet verbinding krijgen met deze router dmv wireless N usb adapter. Dit gaat echter niet. Het signaal is er merendeel helemaal niet en wanneer het er is, is de verbinding niet hoger dan 2 streepjes. Er valt dus geen verbinding te maken.

Heb het al zonder encryptie geprobeerd maar daar wordt het niet beter van.

Wanneer ik in het huis van de buren sta ca 12 meter werkt het geheel wel. Echter valt het ongeveer 1 keer per uur weg voor ongeveer 5 seconden.

Logischerwijze moet er dus een router tussen die stabieler is. Ik ben eens even aan het rondzoeken geweest maar ik kan niet echt een duidelijke router vinden die hieraan voldoet. Of zou bijvoorbeeld de linksys N serie het wel moeten kunnen? Daarnaast heb ik ook gekeken naar Range Expanders. Ik vraag mij echter af of de kwaliteit van deze wel optimaal is.

Hoe denken jullie hierover

Ik denk dat een andere router je probleem niet oplost. 55 meter en daarna een dikke muur is gewoon teveel.
Een RangeExtender of sterkere antenne MISSCHIEN wel

Een simpele oplossing die maar een paar cent kost en een klein beetje tijd, het heeft hier wel geholpen. Ik heb het signaal van zolder van 2 streepjes naar 4 a 5 streepjes gekregen. Misschien dat het toch net genoeg is. Ik heb die post even uit een ander topic gekopieerd voor je, hier is ie:

-----

Ik raad je aan een signaalversterker te maken met aluminiumfolie. Ik heb het een paar dagen terug ook geprobeerd, en het signaal op mijn computer die nog WiFi gebruikt is op zolder (!) gestegen van 2 streepjes naar 4 streepjes. Hier een uitleg: http://www.primatip.nl/draadloos-netwerk-versterken-met-aluminiumfolie/

Je maakt dit gewoon door om een stukje papier, iets dikker dan normaal een aantal lagen aluminiumfolie te wikkelen en die dan een stukje te buigen. Daar doe je dan een stukje karton in met een gaatje en die steek je over de antenne van je router. Tenslotte moet je de versterker/antenne nog een beetje richten, maar dat is niet heel moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan