Ik heb een belkin wireless N router thuis staan. CA 55 m achter deze router staat een gemetselde schuur. In deze schuur hebben we een pc staan. Deze pc moet verbinding krijgen met deze router dmv wireless N usb adapter. Dit gaat echter niet. Het signaal is er merendeel helemaal niet en wanneer het er is, is de verbinding niet hoger dan 2 streepjes. Er valt dus geen verbinding te maken.
Heb het al zonder encryptie geprobeerd maar daar wordt het niet beter van.
Wanneer ik in het huis van de buren sta ca 12 meter werkt het geheel wel. Echter valt het ongeveer 1 keer per uur weg voor ongeveer 5 seconden.
Logischerwijze moet er dus een router tussen die stabieler is. Ik ben eens even aan het rondzoeken geweest maar ik kan niet echt een duidelijke router vinden die hieraan voldoet. Of zou bijvoorbeeld de linksys N serie het wel moeten kunnen? Daarnaast heb ik ook gekeken naar Range Expanders. Ik vraag mij echter af of de kwaliteit van deze wel optimaal is.
Hoe denken jullie hierover
Heb het al zonder encryptie geprobeerd maar daar wordt het niet beter van.
Wanneer ik in het huis van de buren sta ca 12 meter werkt het geheel wel. Echter valt het ongeveer 1 keer per uur weg voor ongeveer 5 seconden.
Logischerwijze moet er dus een router tussen die stabieler is. Ik ben eens even aan het rondzoeken geweest maar ik kan niet echt een duidelijke router vinden die hieraan voldoet. Of zou bijvoorbeeld de linksys N serie het wel moeten kunnen? Daarnaast heb ik ook gekeken naar Range Expanders. Ik vraag mij echter af of de kwaliteit van deze wel optimaal is.
Hoe denken jullie hierover