Wireless N Modem, Router, VOIP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Hallo,

aangezien mijn 6 jaar wifi b router van Linksys wat kuren aan het vertonen is ben ik van plan om een nieuwe aan te schaffen. NOu is ook mijn Tiscali abo omgezet naar een Telfort abo en ik zou graag willen overstappen en gebruik maken van de 20Mbit verbinding voor 20 euro per maand.

Dan moet ik sowieso een nieuwe modem hebben, en ik zat ook te denken aan telefonie. Nou kan ik makkelijk de wireless modem nemen voor 70 euro dacht ik, maar moeilijk als ik ben wil ik uiteraard een goed merk. En helaas is de Zyxel die wordt bijgeleverd een wireless G modem.

Linksys is mij goed bevallen, maar probleem is dat ik geen wireless N modem van kan vinden die ook VOIP heeft. Eventuele andere merken die ik zou overwegen zijn Dlink/Netgear. Zie ook vaak het merk Draytek Vigor, weet niet of dat wat is, niet dat ze nu de modem hebben die ik wil.

Heeft er iemand enig idee of de modem die ik wil besta, eventueel een ander goed merk is uiteraard ook goed, weet zelf ook niet alles...

Hoi,

Even voor alle duidelijkheid, je husselt de begrippen modem en router mijns inziens door elkaar.

Telfort levert twee drie voorzieningen:
Een gratis een draadloos modem met één UTP- en twee telefoon-aansluitingen
Een - niet gratis modem/router, bedraad voor vier pc's of notebooks, maar echter zónder telefoonaansluiting
Een - niet gratis modem/router, draadloos maar ook zónder telefoonaansluiting.

Wat jij moet hebben is de eerste.
Je schaft daarnaast zelf een wireless-n router aan waarbij de WAN-aansluiting en de UTP- (ofwel pc-) aansluiting van het modem worden verbonden.
Op de modem zit daarnaast dan je telefoonaansluiting.

Laatst bewerkt:
Mwah misschien is mijn verhaal onduidelijk maar ik snap het wel. Er zijn modems die tevens een router zijn EN die ook wireless zijn in 1 apparaat. Ik zoek dus een modem/wireless router zoals Telfort die aanbiedt met de Zyxel alleen dan met Wireless N, de 3e optie die jij bedoelt.

De modem die telfort bijlevert zijn alledrie geschikt voor hun telefonie, daarin heb je de keus voor 1 modem met 1 aansluiting, 1 met 4 bedrade aansluitingen en 1 met draadloos maar dan wireless G en 4 bedrade aansluitingen. Ik zoek dus hetzelfde alleen dan met Wireless G en van een iets beter merk.

Hoi,

Je doet of je het begrepen hebt ... kennelijk.
Zoals gezegd: bij telfort optie één: een gratis modem met twee telefoonaansluitingen.
Vervolgens sluit je hierop een door jou zelf aan te schaffen wireless-N router aan.
Het modem heeft met de wireless standaarden IEEE 802.11a, -b, -g of -n niets uitstaande
En waar haal je de informatie vandaan, dat behalve het gratis mee te leveren modem ook de andere zouden beschikken over telefoonaansluitingen?

Duidelijker kan ik het niet zeggen.
Dus als je het nu nog niet begrijpt .... dan begreep je het eerder ook al niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevoel dat je mij niet begrijpt er bestaan tegenwoordig modems met ingebouwde draadloze routers in 1, zoals de 3e optie van telfort, bijkomend is er ook mogelijkheid tot telefoonaansluiting. Er zijn tegenwoordig all in one producten, maar blijkbaar begrijp je mij niet. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Jep!!! Zoiets bedoel ik alleen dan nog met telefonie erbij! Blijkbaar bestaat dat nog niet....

hoi,

ja dat klopt
vandaar om dat gratis modem met telefoon te nemen en hierop zelf een router tekopen.

hoi,

ja dat klopt
vandaar om dat gratis modem met telefoon te nemen en hierop zelf een router tekopen.

Tja en krijg dat maar eens aan de gang, in het gratis modem van Telfort zit dus wel een router verwerkt, hierdoor wordt het wel lastig om alles werkend te krijgen. Tenminste mij lukt het niet :(
Zou het geweldig vinden als iemand me dit uit kon leggen......

Tja en krijg dat maar eens aan de gang, in het gratis modem van Telfort zit dus wel een router verwerkt, hierdoor wordt het wel lastig om alles werkend te krijgen. Tenminste mij lukt het niet :(
Zou het geweldig vinden als iemand me dit uit kon leggen......

Sorry hoor, ben ik nou gek?

http://internet.telfort.nl/bestelle...odem&vispDescription=Telfort&vispCode=TELFORT

Waar staat
Kenmerken: Met 1 computer op internet DUS IN HET GEHEEL GEEN ROUTER !!!!!
Je kunt hierop wél een eigen (draadloze) router aansluiten

Op het basismodem kun je maximaal 1 computer aansluiten (Ommeren: óf een router dus). De computer wordt met een netwerkkabel verbonden met het modem.

En:
Twee ingebouwde telefoonaansluitingen voor VoIP (bellen via DSL)

DUS JE HEBT OP DE ROUTER GEEN APARTE telefoonaansluitingen, geschikt voor VOIP nodig.

Laatst bewerkt:
Of jij gek bent weet ik niet, dat zul je zelf moeten beoordelen, maar er zit wel degelijk een router in de basismodem die je bij je abo krijgt. Het is mij overigens nog bevestigd door de helpdesk van Telfort. En ook als je inlogt op het modem zul je het zien.
Tja ik weet dat het wat vreemd klinkt, maar toch is het zo.

Misschien moet je een neuzen op dit forum:

http://telfort.gebruikers.eu/forum/index.php

Daar staat er ook heea over van diverse gebruikers.

Als je dus een router op dit basismodem aansluit krijg je dus 2 routers wat problemen geeft. Dus voordat je dit soort zaken roept gaarne eerst beter onderzoek verrichten.............een router wordt veelal ook ingebouwd om voip te laten functioneren.

Mvg
Inge

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zijn er aan de achterkant van je modem 4 LAN-aansluitingen?

Bijlagen

• mdm.jpg
    mdm.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 51
Nee Teun die zijn er niet, maar toch zit er een router ingebouwd in deze Zyxel. Ook ik stond er van te kijken maar bij navraag bleek het wel zo te zijn, ondanks de ene poort die je maar hebt. Dus je plaatje die je plaats lijkt wel alsof wij gek zijn? :(

Dit staat er nl. in de specificaties van deze Zyxel, tenminste bij die van mij wel:

Router Features

* NAT (Including Multi-to-multi NAT) / SUA, 1024 NAT Sessions, 512 Per Host
* NAT Server (Port Forwarding )
* TCP/IP
* PPPoE Client
* DHCP Client/Server
* RIP I/ RIP II Supported
* IP Multicasting, IGMP v1 and v2
* Dynamic DNS Support
* IP Alias

mvg
Inge

NB: Schakel je de router functie uit in de Zyxel dan houdt telefonie op te bestaan helaas :(

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ok. Inderdaad vreemd.
Hebben ze bij de helpdesk aangegeven dat je mogelijk een cross-kabel (of crosslink kabel) tussen de WAN-poort van je eigen router en de pc-connector van de modem kan zetten?

linksys router op een zyxel van telfort aansluiten gaat prima.

heb het als volgt gedaan, linksys met kabel aangesloren op mijn computer,
inloggen en ip reeks veranderen in de zelfde als de zyxel 192.186.1.?.vraagteken heb ik 20 van gemaakt.
dhcp in de linksys uitzetten.
in setup/advansed routing operating mode/ gateway
afsluiten en modem met kabel verbinden in de LAN poort van de linksys.
alles uitzetten,dan modem opstarten,als deze klaar is,linksys opstarten,dan computer opstarten, hierna zou alles moeten werken.

Kom niet meer in mijn Linsys router....zucht, wat ik ook probeer :evil:.
Iiiiiieeeeeeee, ben er beu van:mad:. Ben hier nu al een kleine week zoet mee:rolleyes:

Je kunt je Linksys toch resetten, dan staat hij weer terug in de 'fabrieksinstellingen' en kan je met 'admin' / 'admin' er weer in

Ja, heb ik net gedaan, ga es ff kijken of het me lukt allemaal. Ik had ook de Zyxel al helemaal van slag....................;)

Nope, in de Linksys kom ik niet meer in, wat ik ook probeer helaas. Heb een reset gedaan maar als ik het adres ingeef geeft ie aan dat ie niet bereikbaar is....
Wel begint ineens mijn draadloos internet weer te doen???? Bijzonder. Heb iig nu geen bedraad internet bij de pc waar de router van Linksys in zit :o.
O o o o o wat een geweldige bende hahaha, nou ja tis een uitdaging aan het worden natuurlijk :eek:

Laatst bewerkt:
Ben d'r ingekomen, weet niet hoe hahahaha. Nou ja, ik stop ermee nu. Ga weer doen waar ik beter in ben: aan mn oldtimer knutselen.....:love:

Maar wil jullie allemaal wel bedanken voor het support!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan