Wireless netwerk adapter functioneert niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meindro

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Ik heb een nieuwe Fujitsu Siemens Amilo laptop.

Mijn probleem is dat hij geen draadloze netwerkverbindingen kan vinden. Ik heb op diverse plaatsen waar een netwerk was het geprobeerd. Helaas zonder resultaat.

Ik heb gehoord dat dit een vaker voorkomt bij deze computer. Kan iemand mij helpen?? Ik zit in een half jaar in Spanje, internet zal wel handig zijn! :confused:

Info:

VIA Rhine 2 fast ethernet adapter
type: ethernet 802.3 (niet goed genoeg??)

Het is wel mogelijk een vaste verbinding te krijgen.

B.v.d !!!

Meindro zei:

VIA Rhine 2 fast ethernet adapter

type: ethernet 802.3

Het is wel mogelijk een vaste verbinding te krijgen.

Waarmee probeer je verbinding te maken?

Een flash-station (of stick) in een USB-poort?

Boeing_737 zei:
Waarmee probeer je verbinding te maken?

Een flash-station (of stick) in een USB-poort?

sorry ik weet niet precies wat je bedoelt. In mijn laptop zat een standaard netwerkadapter die ik gebruik. Hiermee probeer ik verbinding te maken met een draadloos netwerk in mijn kamer.

Ik heb wat rondgekeken, je ethernet adapter krijgt geen slechte recenties, alleen van zware gamers. Vergeet mijn vraag maar, is niet terzake. Je hebt de juiste instellingen vast gezet waardoor je laptop op ontvangen is ingesteld? Ik kan je niet verder helpen, wacht op een netwerkdeskundige.

okey, toch bedankt!

is het mogelijk dat mijn netwerkadapter niet goed is aangesloten of geinstalleerd?

Ik heb zelf Windows XP. Als ik via "Start" ga naar "Help en ondersteuning" dan type ik in het zoekvenstertje linksboven "Netwerk". Ik krijg dan in de linkerkolom een aantal artikelhoofdstukken. Onderin die kolom kan ik op twee menubalkjes klikken. Dan komen er nog veel meer artikelhoofdstukken te voor schijn. Daar staat veel nuttige informatie in, ook over de juiste hardware, instellingen, enz.

thx

ok, ik heb weer ff heel lang zitten *****n.

- Mijn netwerkkaart staat nu ook echt aan
- Ik heb een nieuw besturingsprograma van Ralink tech gedownload
- nu vindt hij ook daadwerkelijk verschillende netwerken waaronder het huisnetwerk

echter, hij vraagt naar een WPA preshared key. volgens mij typ ik de correcte code in. echter daarna krijgt hij geen echte verbinding. Twee seconden verbinding en dan vervolgens weer niet...

Het pictogram van mijn draadloos netwerk geeft aan dat hij netwerkadres probeert te verkrijgen.

Verder komt hij dus niet

Onderstaand staan mijn aanvullende gegevens wanneer ik ipconfig /all gebruik:

fysiek adres 00-14-A5-3A-E2-12
DHCP ingeshakeld ja
autom config ingeschakeld ja
ip-adres 0.0.0.0
subnetmasker 0.0.0.0
standaardgateway
DHCP-server 255.255.255.255

iemand advies??

Status
Niet open voor verdere reacties.