wireless netwerk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
ik heb een pc en een laptop die connectie hebben via een linksys wireless broadband router. Op de router staat met grote letters 54MBit/s, ik haal maar 1Mbyte/sec.

Hoe krijg ik het netwerk wat sneller ?
 
Kijk, Internet via je draadloze netwerk zal nooit sneller worden dan je abonnement bij je provider. Juist omdat je draadloze netwerk sneller is, zal je Internetverbinding altijd de flessehals van de verbinding blijven. Uitsluitend een (nog) sneller abonnement dan je nu hebt zal dat probleem kunnen verhelpen.

Tijs.
 
ik bedoel een draadloos netwerk tussen mn pc en laptop, zonder internet
 
Belangrijkste bottleneck die je tegen kunt komen is slecht signaal of andere draadloze netwerken in de buurt die op hetzelfde 'channel' (kanaal) hun communicatie doen.

Slecht signaal is weinig aan te doen (betonnen muren, vensterbanken etc.)
Ander channel op je router instellen kan wel eens helpen, maar dan moet je dat ook instellen op laptop en pc in de verbindingsinstellingen (als daar de zaken niet op Automatisch kanaal kiezen staan).

Overigens zul je met een 54 Mbit draadloze verbinding, en dan nog uitsluitend in maximaal goede omstandigheden, na aftrek van (protocol- en andere) overhead maximaal zo'n 5 MByte/s kunnen halen.

Succes,

Tijs.
 
onder in beeld staat dat het signaal "uitstekend" is (staat ook 2 meter uit elkaar)

dat het van 7+ naar 5 gaat door protocol (en beveiligings-niveau ?) had ik al wel een beetje rekening mee gehouden

andere kanaal kan ik nog eens proberen, hoe stel ik dat in ?
ik heb trouwens niet echt andere apparaten die de verbinding trager kunnen maken, of het moet de dsl-modem zijn die er volgens mij nog tussen zit (heb het niet zelf in elkaar geflanst).
 
Instellen in het Wireless Setup gedeelte van de configuratie'website' van de router. Zoals gezegd: Daarna ook bij de pc en laptop aanpassen, anders geen verbinding.

Kies een relatief afwijkend kanaalnummer, bijvoorbeeld kanaalnummer 4

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan