Wireless netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

spetter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2004
Goedemorgen,

Hardware:
Alcatel Speedtouch 570i
Alcatel Speedtouch 120 2 maal
Alcatel Speedtouch 110

Het volgende is het probleem.
Gisteravond kon ik netjes op het internet komen via mijn draadloos internet.
Op een gegeven moment knalt alles eruit.
Alle pc's krijgen geen verbinding met de router.
Als ik op een pc een ipconfig doe dan krijg ik de melding van medium ontkoppeld.
Weet iemand waardoor dit komt?

Graag eerst nog even wat meer informatie:

welk besturingssysteem heb je ?

gebruik je clientsoftware ?

heb je firewalls actief ?

Is er helemaal geen output bij ipconfig /all ?

Op alle 3 de pc's staat Windows XP.
Wat versta jij onder clientsoftware?
Er zijn geen firewalls actief op de pc's.
Misschien wel op de router maar dat zou ik niet durven zeggen.
Helemaal geen output. Bij geen van 3-en.

Probeer eerst eens even met netwerkkabel op de pc's een voor een een verbinding te maken en kijkt of dit werkt.
Indien ja dat zit het namelijk in het draadloze stuk.

Thnx upsidaisy.
Via een netwerkkabel heb ik wel netwerk en internet.
Ik ga vandaag dus met de leverancier bellen ivm garantie.
Vervolg vraagje: op zolder heb ik ook draadloos maar daar heb ik nogal veel last van signaalverlies.
Hoe kan ik dit verbeteren?

De vraag is waar je de Speedtouch 570 hebt staan en hoeveel storingsbronnen er in je huis zijn maw:hoe dik zijn de plafonds,hoe groot is de afstand,wel of geen staal in het beton.

Je zou kunnen proberen om de Speddtouch op de eerste verdieping te plaatsen en testen wat er dan gaat gebeuren.

Ik heb de router opgestuurd naar de leverancier en heb nu weer een router terug. Helaas kom ik daar wel bij via een netwerkkabel maar niet draadloos.
Als ik mijn pc verbindt met de router via een kabel doet die het wel.
Ik doe dan ipconfig /all en zie dan netjes dat mijn netwerkkaart een ip-adres heeft gekregen etc. Bij mijn draadloze adapter geeft die aan medium ontkoppeld.
Draadloze adapter is netjes aangesloten en geinstalleerd.
Kan iemand mij helpen hoe ik een pc draadloos kan registreren op mijn router?

Hoe wil je draadloos gaan werken ? Met de 110 card of de 120 ?

Nog enige feedback van de fabriek gehad ?

alle pc's die bovenaan genoemd zijn krijg ik niet aan de gang. Ik bel eind van de middag naar de helpdesk van Alcatel. Maar het liefst los ik het zelf op.

Ik weet niet wat de stand van zaken nu is maar normaliter zou het als volgt moeten werken:

Eerst installeer je bijv de wireless pc kaart dus met drivers en clientsoftware.Vervolgens moet je de adsl wireless modem installeren via cd-rom waar de software op staat middels zeg D:\SetupSt.exe
Je loopt dan de hele wizzard door.Zorg wel dat je evt firewalls uit hebt staan.Let goed op bij het veld Service Provider gebruikersnaam.Dit zal ergens in een brief staan met daar achter @adsl.......
Zo loop je het hele schema af.

Let op:Je doet dit dus wel met je netwerkkabel aangesloten op de Speedtouch en je computer.

Misschien kun je iets exacter aangeven waar dan wat niet wil.

Zoals jij het hierboven verteld heb ik ook gedaan.
Mijn eigen pc heb ik maandag verbonden met een netwerkkabel aan de router. Wizard gestart, alles ingesteld. Na de wizard had ik een lan verbinding naar de router. Via de netwerkkabel.
Ik heb zo'n usb draadloze adapter ook geinstalleerd staan op mijn pc. Die probeer ik te configureren maar daar gaat waarschijnlijk wat mis of in de configuratie van de router.
Als ik dus via een dos prompt ipconfig /all doe krijg ik netjes te zien dat mijn netwerkkaart alles automatisch is toegewezen door de router. Maar mijn draadloze adapter geeft aan dat medium is ontkoppeld.
Nu twijfel ik of ik de router goed heb geconfigureerd mbt draadloze clients of dat ik de client verkeerd inregel.
Of dat die nieuwe router ook defect is kwa draadloos.

Ik heb een andere pc kaart als die jij hieronder als handleiding hebt toegevoegd.
Ik heb geen signaalsterkte.
Ik heb andere configuratie op me router dan als in de onderste document staat beschreven.
Waarschijnlijk staat er iets op de router gelocked ofzo dat er geen draadloze clients kunnen aanmelden.
Anders bel ik vanmiddag wel met alcatel.
Het vreemde is ook dat er geen wep key op de router staat.

http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_570_R20.pdf

De documentatie wordt natuurlijk continu ge-update,dus hier kan wel een afwijking in zitten.Dat je geen WEP-Key onder op je modem hebt staan is wel merkwaardig.Heb je de Speedtouch nieuw gekocht ?

Je bent toch niet met een isdn uitvoering bezig op een analoge lijn ?
Of heb je een isdn aansluiting ?

Ik begin 2004 alles nieuw gekocht R4 type had ik toen.
Nu heb ik van dat bedrijf een R2 type terug gehad.
Ik heb ISDN thuis.

Geplaatst door spetter
Ik begin 2004 alles nieuw gekocht R4 type had ik toen.
Nu heb ik van dat bedrijf een R2 type terug gehad.
Ik heb ISDN thuis.

OK.Ik zou dan zelf ook een R4 type terug willen hebben.
Een Speedtouch 570 van die periode moet een wep-key onder op het apparaat hebben staan.Mijn advies:terug met dat spul en exact hetzelfde type 570i R4 retour krijgen.

Ik heb contact gehad met het bedrijf waar ik hem gekocht heb en die hebben alles nagekeken en zagen dus dat ze mij een oude versie hebbem gestuurd.
Nu sturen ze de juiste terug.
Dan gaan we weer verder kijken als ik die nieuwe weer heb.
Ik ga sowieso alles verwijderen van de pc's en laptop om dan weer met een schone lei te beginnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan