wireless network adapter status: disconnected

Status
Niet open voor verdere reacties.

sashakepoes

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Ik ben nu al een hele dag bezig geweest met het downloaden van wireless drivers maar niets werkte. Na lange tijd dacht ik maar eens te kijken wat er met mijn wireless adapter aan de hand was en ging ik naar men hardware list. Toen ik zag dat mijn wireless adapter er niet meer tussen zat besloot ik maar eens te kijken op het programma "gabriel topala" (www.gtopala.com) toen gaf hij mij mijn 2 network adapters: mijn LAN adapter en mijn wireless adapter (model: GlobeTrotter HSxPA) en daar stond er bij status disconnected.
Aangezien windows mijn wireless network adatper niet terugvind in mijn hardware list weet ik dus ook niet hoe ik hem moet reconnecten. Kan iemand mij hierbij helpen aub?

Alvast bedankt,
Sasha

informatie
:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Mijn Pc>ipconfig/ALL

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: pc-53feba8aa4b9
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
SiS191 Ethernet Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-03-0D-8A-EA-46
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 29 juni 2009 19:00:03
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 6 juli 2009 19:00:03

C:\Documents and Settings\Mijn Pc>

Wat je kunt proberen is om Windows opnieuw te laten zoek naar nieuwe hardware. Werkt dat niet dan wellicht de kaart eruit halen als de pc uitstaat, pc helemaal opstarten, weer uitzetten, kaart erin steken en pc aanzetten. Kans is aanwezig dat Windows de kaart ziet en installeert.

Ik ga er even vanuit dat het hier een pci kaart betreft. Sluit de pc af en haal de stekker uit het stopcontact. Open het linker zijpaneel van de computer. Als het goed is zie je nu een printplaatje waar een antenne aan vast zit. Deze kun je er meestal (voorzichtig) van af draaien. Draai nu het schroefje los waarmee de printplaat vast zit aan het chassis van de pc kast. Deze schroef gaat dus door een metalen strip dat aan de printplaat vast zit. Wrik daarna voorzichtig de printplaat uit de connector. Nu ben je klaar. Denk er wel om dat je jezelf eerst ontdoet van statische elektriciteit (ontladen) voordat je het binnenwerk van de computer aanraakt. Dit kun je doen door eerst met een hand een niet geverft deel van de computer vast te pakken.

Ik ga er even vanuit dat het hier een pci kaart betreft. Sluit de pc af en haal de stekker uit het stopcontact. Open het linker zijpaneel van de computer. Als het goed is zie je nu een printplaatje waar een antenne aan vast zit. Deze kun je er meestal (voorzichtig) van af draaien. Draai nu het schroefje los waarmee de printplaat vast zit aan het chassis van de pc kast. Deze schroef gaat dus door een metalen strip dat aan de printplaat vast zit. Wrik daarna voorzichtig de printplaat uit de connector. Nu ben je klaar. Denk er wel om dat je jezelf eerst ontdoet van statische elektriciteit (ontladen) voordat je het binnenwerk van de computer aanraakt. Dit kun je doen door eerst met een hand een niet geverft deel van de computer vast te pakken.

tis een laptop
Maar toch bedankt dat je het zo uitlegt.
ik vermoed dat dit bij een laptop niet mogelijk is zeker?

Aha, laptop! Aan de onderzijde van de laptop zitten een paar klepjes, 1 daarvan geeft waarschijnlijk toegang tot een mini-pci netwerkkaart. (draai ze maar 1 voor 1 open) Zo'n kaartje herken je aan een antennedraad (of meestal 2) die aan het kaartje vastzit. Aan weerskanten van het kaartje zie je een verend lipje dat je opzij kunt duwen. Haal daarna het kaartje eruit en verwijder de antenne draden. Daarna dus laptop opnieuw opstarten zonder dit kaartje enz.

Mwoah, valt reuze mee hoor. Laptop op z'n kop op tafel leggen, het juiste klepje openschroeven. Antennekabels losnemen, metalen lipjes opzij duwen en kaartje omhoog trekken. Moet goed gaan!

ik heb 3 klepjes onderaan men laptop: 1voor de batterij, 1 voor de processor en 1 waar mijn RAM-geheugen zit. het enige klepje waarvan ik denk dat het juiste is is datgeen waar mijn RAM-geheugen zit. maar de enige verende klepjes zijn die om mij RAM-geheugen eruit te halen. voor de rest zie ik niets wat op jou beschrijving lijkt. Wel heb ik geen idee hoe die antennes waar u het over hebt eruit zien maar ik zie hier nergens iets dat je zou kunnen losmaken buiten je RAM en zeker geen kabels te zien.

Nou, dan wordt het tijd om eens te onthullen welk merk EN type laptop je hebt. Of gebruik je een draadloze netwerkkaart die je in de zijkanr van de laptop schuift (pcmcia)?

sorry voor het late antwoord maar ik was op vakantie.
Mijn laptop is van het merk belinea ( een vrij onbekend merk).
type C1415

Ik kan bar weinig vinden over je laptop. Mijn vraag is dus eigenlijk of je een ingebouwde draadloze netwerkkaart hebt of een pcmcia uitvoering, zoiets als dit.
Heb je trouwens al geprobeerd de drivers die bij de laptop horen opnieuw te installeren?

het heeft een ingebouwde wireless kaart en die gebruik ik dus ook. maar dit is het probleem juist, wireless internet staat niet tussen mijn internetopties. en ja de drivers downloaden was het eerste wat ik heb gedaan maar de site van belinea met al de drivers is zeer vaag :confused: mischien kan u er beter aan uit. http://www.belinea-treiber.de/

Hmm... ik kan ook de drivers niet zo snel vinden op de site. Misschien is het toch het handigst om contact op te nemen met Belinea hierover.

Weet je zeker dat het de c 1415 is? (en niet de 1541? )
Wellicht staat er ook nog een 'Maxdata' nummer ergens op een sticker (Belinea is eigenlijk Maxdata)

ja 1541 kan ook. maar kan dat nu allemaal niet bekijken omdat men pc bij mijn moeder ligt en ik ben 2 weken niet daar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan