wireless op non wireless routeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
205
ik heb de volgende situatie:
ik heb 2 sitecom routers een met antenne voor draadloos en een zonder!
vergelijkbaar met DC-202 en WL-523. en draai ik wamp op een laptop die draadloos is verbonden met WL-523 onder het ip 192.168.0.153 ( nog niet statisch ). de router WL-523 heeft het ip 10.10.10.10 op de router DC-202 ( zit een ip scope op 10.10.10.10 tot 10.10.10.10 ) de DC-202 draagt het statische ip 10.10.10.01, ik kan beide routers configureren maar nu wil ik dat de site die ik op de wamp host op de laptop kan bekijken vanuit een pc die in het netwerk van DC-202 zit ( 10.10.10.12 ) , dus moet de draadloze router het ip 192.168.0.153 routeren en doorhosten onder het ip 10.10.10.10

HOE doe ik dit?

met nonwireless bedoel ik wired... srry kwam er ff niet op :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap niets van je lange brei met tekst en cijfers.
Maak eens een netjes overzicht onder elkaar van wat je bedoelt, hebt en wilt?
 
Laatst bewerkt:
ik heb laptop met wamp server( apache e.d. )
heb 2 routers
en een pc die op de andere router zit.
ik wil op de laptop een site hosten voor zowel de draadloze router als de andere ( de draadloze heeft t al alleen moet hij routeren naar de andere router voor ik daar ook de site op kan zien die ik host op de laptop.

ik paint wel ff een tekening ( als ik visio niet kan vinden :p )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb laptop met wamp server( apache e.d. )
heb 2 routers
en een pc die op de andere router zit.
ik wil op de laptop een site hosten voor zowel de draadloze router als de andere ( de draadloze heeft t al alleen moet hij routeren naar de andere router voor ik daar ook de site op kan zien die ik host op de laptop.
Ik snap je hele probleem niet.. Je kunt toch gewoon van A naar B dmv het IP-adres?
 
normaal wel ik kan wel vanuit me lap naar me pc maar niet terug wat logisch is als je zometeen me bekabeling ziet. maar dat wil ik niet aanpassen ivm tekort aan poorten en andere instellingen..

de situatie is zo:
1496_diagram_sow.gif


en volgens mij kan het ook zo:
1496_diagram.gif


maar ik wil de situatie van de eerste aanhouden maar dan door mijn router zo te configureren dat hij routeerd toch een 2-way connectie hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
remcovg,
Zoals je aan de rechterkant van elk van je berichten kan zien staat daar een "aanpassen" knop.
Wil je deze in het vervolg iets meer gaan gebruiken in plaats van meerdere berichten achter elkaar te posten binnen korte tijd. Daarvoor is deze knop dan ook bedoeld, om toevoegingen aan je bericht te doen.
 
Wil je alsjeblieft leestekens gebruiken :eek:?

normaal wel ik kan wel vanuit me lap naar me pc maar niet terug wat logisch is als je zometeen me bekabeling ziet.
Ik vind hier niets logisch aan eigenlijk. Als je van A naar B kunt betekent dat er een fysieke verbinding is. Dan kun je automatisch ook van B naar A tenzij dit soort instellingen geweigerd wordt.
maar dat wil ik niet aanpassen ivm tekort aan poorten en andere instellingen..
Zie bovenstaand.

maar ik wil de situatie van de eerste aanhouden maar dan door mijn router zo te configureren dat hij routeerd toch een 2-way connectie hebben.
..
Ik zie niet in waarom er in het eerste geval een probleem is?
Als ik naar jouw eerste afbeelding kijk zie ik alleen dat jij twee verschillende netwerken hebt, namelijk een 10.x reeks een een 192.x reeks. Dit is opzich geen probleem omdat een router deze aan elkaar kan knopen.
Als ik jou was zou ik ze gewoon allebij op dezelfde range hangen, dit scheelt al een hoop 'gedoe'. Je krijgt dan inderdaad zoiets als situatie 2 gepresenteerd.

(waar haal je die plaatjes eigenlijk vandaan?)
 
mijn excuses daarvoor,, ik zal er in het vervolg rekening mee houden!

en die plaatjes komen van google :p de eerste heb ik snel even gepaint :p

en het eerste is wel een probleem want de wamp server op de laptop staat online en toch kan ik vanuit mijn pc niet die site bezoeken..

p.s. de wireless router is WL-114v2
 
Laatst bewerkt:
en het eerste is wel een probleem want de wamp server op de laptop staat online en toch kan ik vanuit mijn pc niet die site bezoeken..
Wat bedoel je precies?
Probeer je de laptop via het interne IP of je provider IP te bereiken?
 
interne ip. ( 10.10.10.10 & 192.168.0.153 )
draadloze router ip : 10.10.10.10
laptop ip: 192.168.0.153

( provider komt misschien nog als ik de site af heb :p )
 
Laatst bewerkt:
Probeer je externe IP eens? (balletje opgooien hoor, is natuurlijk geen echte oplossing).

Maargoed, zoals ik zei, als A naar B kan dan is er fysieke connectie. Waar gaat het mis? Kun je de PC wel pingen?
 
ik kan vanuit mun laptop wel me pc pingen,
Maar vanuit me pc kan ik niet me laptop pingen.

en eeh externe ip werkt ook niet...
 
Laatst bewerkt:
ik kan dus niet me pc pingen ( wel vanuit andere pc's in hetzelfde netwerk als de pc ).

ik denk dat de fout op de "network layer" van het "osimodel" ligt,,,,,
hoewel de "physical layer" ook aannemelijk is..
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat de fout op de "network layer" van het "osimodel" ligt,,,,,
hoewel de "physical layer" ook aannemelijk is..
:shocked:

Well.. Als je die conclusie kan trekken lijkt het me dat je toch zelf het probleem wel kunt vinden?
Physical slaat op de bekabeling, connectors ed zaken. Wat doet je denken dat hier iets mis mee is? Zeker gezien het feit dat je wel van de laptop naar de server kunt.

Netwerk ligt aan je routering ed zaken. Heb je al eens binnen je router je ARP-tabellen nagekeken en eventueel leeggegooid?
 
eeh,, je hebt t denk ik waarschijnlijk verkeerd begrepen !
De laptop IS de server, in dit geval is de pc de client!
als ik de wampserver op de pc draai kan ik er wel in vanuit me pc.
 
eeh,, je hebt t denk ik waarschijnlijk verkeerd begrepen !
De laptop IS de server, in dit geval is de pc de client!
als ik de wampserver op de pc draai kan ik er wel in vanuit me pc.

Dat begrijp ik al een tijdje prima hoor.
Ik zie niet in wat jouw reactie aan mijn vraag of de situatie doet veranderen :).

Je zei zelf toch dat je van de PC niet naar de laptop kan komen, maar wel VV?
 
aangezien je zei "Zeker gezien het feit dat je wel van de laptop naar de server kunt.
" d8 ik dat je me verkeerd begrepen had.

en "Je zei zelf toch dat je van de PC niet naar de laptop kan komen, maar wel VV?" jep klopt.
 
als ik de wampserver op de pc draai kan ik er wel in vanuit me pc.
Dit lijkt me logisch, je draait dan de server lokaal.

Heb je een softwarematige firewall draaien die verkeer kan blokkeren? (eventueel zelfs hardwarematig in je router?)
 
op me OS op me laptop staan geen firewalls meer is wel vista en ik weet niet goed of windows defender iets tegen houdt, ik zal eens rondneuzen in de routers hoewel ik vermoed dat daar niet iets te vinden valt.

in welke router moet ik zoeken ( de wireless of de wired ) ?

op de wired staat onder firewall alleen dit:

Enable DoS (Denial of Service) Firewall
Threshold:
High (WAN bandwidth > 2 Mbps)
Medium (WAN bandwidth 1 - 2 Mbps)
* Low (WAN bandwidth < 1 Mbps)

If Enabled (recommended), invalid packets and connections are dropped.
The "Threshold" affects invalid connections only.

ik kan in ieder geval bevestigen dat beide pc's zonder firewall zitten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan