wireless op non wireless routeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Windows Vista heeft een ingebouwde firewall, schakel deze voor de zekerheid eens uit.
Windows Defender bied geen netwerkbescherming, dus nee, deze kan in deze geen problemen veroorzaken.

Over het algemeen beschikken routers over firewalls tegenwoordig. Kijk eens of je iets kunt zien van zaken als trusted networks en/of NAT's.

Ik heb zo'n soort zelfde situatie gehad Internet -> Router -> Wireless. Sowieso raad ik je toch sterk aan om ze in dezelfde range te parkeren. Ik vraag me af waarom je dit niet wilt doen.

ARP-tabellen al gecontroleerd/leeggemaakt?
 
arp tabellen zijn leeg,
ik ga nu de range tabellen aanpassen.
vista zit ook zonder firewall ( is uitgeschakeld )
in de draadloze router kan ik niets vinden over firewall en/of NAT's.

oh er is iets fout gegaan met de nieuwe scope even kijken hoe ik dat ga oplossen, ik heb nu nog maar beperkte verbining . even de ipconfiguratie vernieuwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oh er is iets fout gegaan met de nieuwe scope even kijken hoe ik dat ga oplossen, ik heb nu nog maar beperkte verbining . even de ipconfiguratie vernieuwen.
Ben je het ruimteschip Voyager aan het besturen of thuis bezig op een Windows XP PCtje?

:shocked:
 
xp vista en linux :p, maarre hij werkt nu ( de scope ) de wireless router zit nu in de ip range 10.10.10.20-10.10.10.30 en de gewone router 10.10.10.10-10.10.10.20 ( router 1 ip 10.10.10.01 router 2 ( op router 1 10.10.10.10( eigen ip 10.10.10.02 ) ). nu moeten we weer verder waar we waren gebleven :p.
 
Ga je weer met je brei van cijfertjes :p.

Toch zou ik nog steeds graag willen weten waarom je niet gewoon de range veranderd van je wireless?

Als de laptop bedraad zit op de w.router, heb je dan wel toegang vanaf de PC?
 
ik heb de w.router net een andere range gegeven.. dat bedoel ik met het bovenstaande. en met de bedrading zal ik straks even testen maar ben nu eigenlijk aan t werk :p.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan