wireless pci card wgp103 driver windows 7 64 gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt zeker over mijn posting heen gelezen, dus je reageert nu alleen op Lange Pier's suggestie?
Ik heb overigens het idee dat dat Lange Pier's suggestie voor een andere Ralink zijn, namelijk RT2870 USB wifi controllers.

Ik verwijs terug naar mijn posting, dus posting #2.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hi dnties nee die van jou heb ik ook gedaan daar kwam het meeste rommel vandaan
 
Eerste wat ik zou willen zien is de Hardware ID:
Open devmgmt.msc
Dubbelklik op het apparaat dat nu geen driver heeft / de wifi adapter
Ga naar tabblad Details
Kies Hardware ID's uit het keuzemenu
Geef ons de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX id die getoond wordt.

Begint die naam met een van de volgende:
PCI\VEN_1814&DEV_0301
PCI\VEN_1814&DEV_0302
PCI\VEN_1814&DEV_0401

Dan zou RT2561_RT2661_64-bit.zip de juiste driver moeten bevatten.
Download, breng over (indien nodig) en pak die driver dan uit. Onthoud waar je 'm had uitgepakt.

Sluit daarna het geopende Eigenschappen venster in Apparaatbeheer, rechtsklik op het apparaat zonder driver en kies voor "Stuurprogramma bijwerken" (of "Stuurprogramma installeren", wat er maar staat).
Geef aan dat de te installeren driver lokaal staat op je pc. Blader naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Is de Hardware ID afwijkend van de 3 opties die ik gaf, meld de Hardware ID dan in je volgende posting.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik vind alleen dit pci-bus 0 . apperaat 6 . functie 0 verder vind ik niks
 
Doe een schermafdruk van Apparaatbeheer, met Netwerkadapters uitgeklapt.
PS: Je heb toch wel Hardware ID's geselecteerd in het pull-down menu in het tabblad Details van de Eigenschappen van het apparaat???

Tijs.
 
En anders die schermafdruk van Apparaatbeheer geven (met Netwerkadapters uitgeklapt) die ik je vroeg van die pc, dus dan overbrengen naar een pc met wél Internet en dan uploaden bij je volgende posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik zal eerst de rommel die er opstaat er afhalen omdat het nu erg traag is en veel rotzooi van ralink achter bleef
 
dnties de pc heeft id 211 832 117 wachtwoord geef ik nu niet
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste driver was goed. We hebben de netwerkkaart nu werkend, incl. de driver en ook de verbindingsutility, waar we handmatig het juiste verbindingsprofiel in hebben gezet (SSID, type beveiliging, wifi toegangscode etc.)
Soms lijkt het erop dat het wifi netwerk soms verdwijnt en dan weer verschijnt op deze wifi netwerkadapter. Of dat aan de wifi router ligt of aan de pc of aan de netwerkkaart kan ik niet zeggen, zo op afstand.

wieggah1 gaat testen hoe het zich allemaal houdt.

Tijs.
 
In het slechtste geval doe je het zo:
Je kopieert de map C:\Program Files (x86)\RALINK ergens naar toe (bijv. je bureaublad).
Dan deïnstalleer je de Ralink software via appwiz.cpl

Je kunt dan weer "op de Windows manier" verbinden via rechtsklikken op het panfluitje en dan jouw netwerk kiezen.
Mocht de driver ook gedeïnstalleerd zijn, dan kun je in Apparaatbeheer de "Netwerkadapter" weer een driver geven door erop te rechtsklikken kies voor "Stuurprogramma bijwerken" (of "Stuurprogramma installeren", wat er maar staat).
Geef aan dat de te installeren driver lokaal staat op je pc. Blader naar de map waar je de RALINK map naar toe had gekopieerd, zodat de driver weer geïnstalleerd wordt. Daarna moet je "op de Windows manier" weer moeten kunnen verbinden.

NB: Als je dan je eigen wifi netwerk niet ziet "op de Windows manier", rechtsklik in Apparaatbeheer op de RT2500 wifi adapter, en kies Eigenschappen en ga naar tabblad Geavanceerd.
Daar moet je dan in 1 van de opties kiezen voor Etsi (of zoiets), met kanaalnummers 1 t/m 13 erbij. Dat hebben we zojuist via TeamViewer ook gedaan, als je het je herinnert. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
hier een verslag van mij aan Dnties

heb vandaag Windows Vista er opzet aangezien na 1 keer opstarten ik Wifi niet meer aan kreeg
na Vista op de pc gezet te hebben
en ralink weer er op gezet werkte het meteen
paar keer de pc opnieuw opgestart en doet het nog steeds

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan