Wireless printen via huisnetwerk....???

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hoi,

Graag zou ik willen weten waarom ik geen verbinding krijg tussen mijn laptop & mijn desktop.

Wat ik wil bereiken is het volgende: printen vanaf een wireless laptop.

Situatie: De printer is aangesloten op een desktop (Windows XP PRO Spaans) / Desktop is rechtsreeks aangesloten op een router (Netgear DG834G) doormiddel van een netwerk kabel / Laptop (Windows XP Home SP2 Engels) maakt wireless verbinding met die zelfde router. Beiden zitten in de zelfde werkgroep.

Antivirus & Firewalls zijn: Desktop: Antivirus Panda Platinum, Firewall Windows.
Laptop: Antivirus Norton, firewall Zonealarm.

Op dit moment ziet de desktop zich zelf en de laptop maar desktop heeft geen autorisatie om verbinding te maken met de laptop.

Daar in tegen ziet de Laptop alleen zich zelf en niet de desktop.

En als de firewalls op beide (desktop & laptop) uitgeschakeld zijn ziet de desktop alleen zich zelf en niet meer de laptop. Vreemd?

Waar zit de fout? Is er iemand die mijn op weg zou kunnen helpen?

Hartelijk bedankt,

Claciar

shared printer

Als eerste moet je er voor zorgen dat je de printer als netwerkprinter instaleert.

Hij moet geshared zijn, en de PC moet wel aan staan.

Laat me weten of het lukt.

Eric:thumb:

shared printer

Als eerste moet je er voor zorgen dat je de printer als netwerkprinter instaleert.

Hij moet geshared zijn, en de PC moet wel aan staan.

Laat me weten of het lukt.

Eric:thumb:

Zonelalarm is niet altijd te vertrouwen in OFF stand, smijt die er ff uit, OF laat de netwerkrange (192.168.x.0) volledig toe

Hoi Eric, je bedoeld dat ik op beiden PC de software opnieuw moet installeren maar dan als netwerk printer??

En ja voor de rest staat alles aan Desktop,Printer.

En Mibe, ik heb zonealarm uigeschakeld maar geen verschil. Ik probeer te pingen maar ook zonder resultaat. Ze zitten allebij in het <elfde werkgroep maar zien alkaar gewoon niet. Zou ik misschien iets moeten aanpassen voor de router?

Bedankt voor jullie reactie,

Claciar

Zoals ik al vermelde, kan je zonealarm niet voorlopig deinstalleren, want in uitgeschakelde modus vertrouw ik deze toch niet, omdat hij netwerkverbindingen omzeilt denk ik... Al veel last gehad met ZA

Ik snap er helemaal niks meer van, ZoneAlarm van me laptop gehaald. Nu ziet de desktop mijn laptop niet meer.

Zou je mijn kunnen vertellen welke instellingen ik moet kiezen in de netwerk wizard.. Misschien kies ik wel steeds de verkeerde instellingen.

pingen: van laptop naar desktop 0% loss
pingen: van desktop naat laptop 100% loss

???????

Bedankt voor je hulp,

Roy

Hoi Mibe,

Ik heb Sockfix geinstalleerd en uitgevoerd, heb geen idee wat hij precies gedaan heeft... alleen merk ik dat mijn laptop angstig langzaam op start??

En zit nog steeds met zelfde probleem.. heeft het iets met mijn router te maken? moet ik daar niet iets aanpassen?

claciar zei:
Hoi Mibe,

Ik heb Sockfix geinstalleerd en uitgevoerd, heb geen idee wat hij precies gedaan heeft... alleen merk ik dat mijn laptop angstig langzaam op start??

En zit nog steeds met zelfde probleem.. heeft het iets met mijn router te maken? moet ik daar niet iets aanpassen?

Deze zet gewoon de netwerverbindingen op standaard waarden.

Krijg je een ip adres?

Hoi Mibe,

Ik heb al vijf, zes dagen een ander probleem. geplaats onder besturing probleem: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=252962

Doordat hij zo traag opstarten heb ik een restore uitgevoerd, en toen stopte windows ermee. Dus op dit moment zit ik met een laptop die niet meer wil opstarten.

Hopelijk kunnen we dit probleem (netwerk) laten oplossen.

Groet,

Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan