Wireless probleem met @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouwousoft

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Hallo,

Voordat we @home hadden, hadden we Tele2 Internet als ISP. Dit ging verschrikkelijk sloom, MAAR het draadloze internet werkte perfect.

Nu zijn we overgestapt naar @home (Internet Intensief 4000) en ik ben er zeer tevreden over, los gezien van het feit dat het er af en toe uit ligt. Wireless internet werkte, zoals ik al zei, perfect op Tele2, maar sinds we @home hebben gaat het van 54 mb/s naar 12, 16 en vervolgens 1 mb/s (wat dus betekend dat het niet werkt). Ook op mijn Nintendo DS werkt het voor geen meter. Ik ga online, en midden in een potje Metroid: Prime Hunters krijg ik de melding "You were disconnected from the host", terwijl ik nog WEL in verbinding sta met Nintendo WiFi Connection.

We gebruiken als beveiliging WEP (speciaal voor mijn Nintendo DS) maar ook als ik hem op WPA-PSK zet maakt het geen verschil.
Dit probleem hadden we nog niet met Tele2, en nu wél met @home.
Wat ik niet snap, is waarom het aan @home kan (zal wel) liggen, omdat de router draadloos 'uitzend' en niet @home (of begrijp ik het nu verkeerd).

Als ik (en iedereen hier thuis) op draad zit heb ik geen problemen met internet, dus ook geen wisselende download snelheden (geen drastische, dus van 500 naar 100 kb/s ofzo).

Hebben meer mensen dit probleem? Kan iemand mij helpen?

@home heeft niets met het draadloze gedeelte te maken. Het kan hooguit iets zijn van verkeerde instellingen (b.v. geen DHCP in de router of op pc's) of een veranderde situatie in de ontvangst van de router.

Tja, dat dacht ik dus ook al. Maar hoe komt het dan dat er met Tele2 nog geen problemen waren met draadloos?

En DHCP staat op de router ingeschakeld met "IP Pool Start Adres 100" en "IP Pool Eind Adres 199". Of het aan staat op de PC's weet ik niet. Hij verkrijgt automatisch de DNS en andere dingen (alles wordt automatisch verkregen). Hoe kan ik dit zien? Ik heb Windows Vista, maar als je me de XP manier geeft kom ik er wel uit ;) :P

Heeft iemand nog suggesties? Het is namelijk zeer irritant :(
Als er geen oplossingen zijn, dan denk ik dat ik maar een Nintendo WiFi USB Connector koop :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan