Wireless problemen laptop/kpn experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvS009

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Ik ben al tijden een tevreden klant van KPN, alles werkte goed. Nu wilde we onze losse abonnementen omzetten naar 1 abonnement. InternetPlusbellen + iTV. Hiervoor kregen we een nieuwe KPN experia box. (omdat we nu VDSL- netwerk kregen of zoiets...)

Nu heeft mijn zus een laptop en die wil graag draadloos op de experia box, Bij de vorige experia box ging het perfect. Maar deze nieuwe geeft problemen. Hij maakt wel verbinding (WPA ingvuld enz. hij accepteert hem ook) Alleen heb ik geen internet. Maar het ligt niet aan de modem, omdat de de Wii die we hebben wel probleemloos verbinding maakt (ook internet).

Iemand dus enig idee wat ik kan doen, de laptop is overigens een acer met Windows vista.

Dit probleem staat overigens ook op nationaalcomputerforurm

Misschien een raar antwoord, maar als je verbinding hebt met je wireless, zit het goed. Het kan zijn dat er teveel ip adressen zijn uitgegeven. Heb je al geprobeerd om overal even de stroom af te halen?

Pc uitschakelen en experiabox van het stroom halen.. even wachten
Experiabox aan.. wachten tot ie volledig is opgestart.
Pc opstarten

Staan de instellingen in het Netwerkcentrum goed (netwerkdetectie ingeschakeld)?

Ik kan me aansluiten bij de vorige beantwoorders. Even de Experia box rebooten is voldoende. Zou natuurlijk gelijk moeten werken maar om de een of andere reden gaat dit niet altijd goed bij de Experia box.

Ron

Ik heb de experia box al gereboot (uit, stroom minuut eraf en weer aan). Moet ik ook nog eens volledig resetten?
Aan de helpdesk zeiden ze overigens dat het probleem aan de Wii lag(die het dus probleemloos doet), omdat die het dus wel gewoon doet, die zou de NAT-poorten veranderd hebben.
Netwerkdetectie staat overigens uit (in netwerkcentrum). Net aangezet, Geen resultaat.

Inmiddels samen met de helpdesk van KPN de modem volledig gereset enz. Ook aan en uit, maar geen oplossing. De modem lijkt het ook gewoon goed te doen. Ligt dus waarschijnlijk aan de laptop, iemand nog een ander idee?

Experia Box

Goedenavond,

Ik heb EXACT hetzelfde probeem! IK heb ook een experia box ontvangen, alles correct aangesloten, en 2 van de 3 laptops werken na het invullen van de beveiligingssleutel perfect (1 werkt op Vista en 1 op Windows 7)...

De 3e laptop vind het netwerk wel, en vraagt om de beveiligingssleutel... vervolgens maakt hij verbinding en staat er een hele tijd 'Identificeren' en dan verspringt deze naar 'alleen lokaal' en dus kan de 3e PC niet op internet...

Aan- en uitzetten werkt niet, alles is correct aangesloten het probleem moet in de laptop zitten omdat de andere 2 laptops wel draadloos werken,

Iemand een suggestie om ons te helpen,

Alvast bedankt

Goedenavond,

Ik heb EXACT hetzelfde probeem! IK heb ook een experia box ontvangen, alles correct aangesloten, en 2 van de 3 laptops werken na het invullen van de beveiligingssleutel perfect (1 werkt op Vista en 1 op Windows 7)...

De 3e laptop vind het netwerk wel, en vraagt om de beveiligingssleutel... vervolgens maakt hij verbinding en staat er een hele tijd 'Identificeren' en dan verspringt deze naar 'alleen lokaal' en dus kan de 3e PC niet op internet...

Aan- en uitzetten werkt niet, alles is correct aangesloten het probleem moet in de laptop zitten omdat de andere 2 laptops wel draadloos werken,

Iemand een suggestie om ons te helpen,

Alvast bedankt

Bij mij zegt de laptop ook inderdaad exact hetzelfde (identificeren, lokaal netwerk). Precies hetzelfde idd.

Wat Vista betreft, als er bij je netwerkkaart TCP/IP eigenschappen ook ivp6 staat en je verwijdert dat, zou het dan wel goed gaan?

Vermelden de andere PC's bij DHCP dat ie aan staat (JA) dan deze pc ook op automatisch IP-adres verkrijgen zetten. Open dan het Windows Configuratiescherm en kies Netwerkverbindingen (XP) of selecteer achtereenvolgens Netwerkcentrum en Netwerkverbindingen beheren (Vista). Klik de (actieve) draadloze verbinding met de rechtermuisknop aan en kies Eigenschappen Selecteer op het tabblad Algemeen de optie Internet-protocol (tcp/ip) en druk op Eigenschappen, waarna je Automatisch een ip-adres (en dns-serveradres) laten toewijzen aanstipt.

Laatst bewerkt:
Wat Vista betreft, als er bij je netwerkkaart TCP/IP eigenschappen ook ivp6 staat en je verwijdert dat, zou het dan wel goed gaan?

Vermelden de andere PC's bij DHCP dat ie aan staat (JA) dan deze pc ook op automatisch IP-adres verkrijgen zetten. Open dan het Windows Configuratiescherm en kies Netwerkverbindingen (XP) of selecteer achtereenvolgens Netwerkcentrum en Netwerkverbindingen beheren (Vista). Klik de (actieve) draadloze verbinding met de rechtermuisknop aan en kies Eigenschappen Selecteer op het tabblad Algemeen de optie Internet-protocol (tcp/ip) en druk op Eigenschappen, waarna je Automatisch een ip-adres (en dns-serveradres) laten toewijzen aanstipt.

Bovenstaande gedaan, geen effect. Overigens vind ik dat hij sowieso heel raar doet, hij verbind zich nu met twee netwerken (met dezelfde naam) en een van die 2 heeft geen beveiliging zegt die. Ik snap er niks meer van.

Maar bovenstaande dingen boden geen oplossing (hij stond al op automatisch, en IPv6 uitschakelen bood geen resultaat)

Tja, een of andere buurman heeft ook een Experiabox en dezelfde SSID-naam dus...inloggen op je modem/router en je SSID veranderen.

Tja, een of andere buurman heeft ook een Experiabox en dezelfde SSID-naam dus...inloggen op je modem/router en je SSID veranderen.

SSid veranderen heb ik gedaan helpt niet. Sowieso kon dit het neit zijn, want de pc accepteert wel de netwerksleutel. En die is dacht ik toch altijd uniek.

Via het KPN forum ben ik eindelijk tot een oplossing gekomen. Wat het probleem precies is weet ik nog steeds niet.

Ik heb de beveiligingsinstelling van de modem veranderd naar WEP. En toen deed alles het opeens, heel erg raar.

Maarja nu zit ik nog steeds met een probleem, eigenlijk wil ik deze beveiligingsinstelling niet op WEP laten staan, dit omdat WEP heel erg slechte beveiliging is, (heel makkelijk te kraken). Heeft iemand misschien nog een idee hoe ik dit kan omzeilen en hem alsnog via WPA kan laten lopen?

Bij mij zelfde probleem. Wel verbinding met experiabox, maar geen internet.

Probleem bleek bij mij de Wifi adapter te zijn. Atheros wifi adapter stuurprogramma's bijgewerkt en probleem opgelost :-)

gr.DCT

Hoe moet je de stuurprogramma's bijwerken. Want ik zit ook met een Atheros wifi adapt

Bij mij zelfde probleem. Wel verbinding met experiabox, maar geen internet.

Probleem bleek bij mij de Wifi adapter te zijn. Atheros wifi adapter stuurprogramma's bijgewerkt en probleem opgelost :-)

gr.DCT

Hoe moet je de stuurprogramma's bijwerken. Ik heb ook een Atheros wifi adapter. De draadloze verbinding werkt niet, wel als ik de kabel met de gele dingen tussen de laptop en de Experiabox doe. Maar zonder deze kabel heb ik geen internet.

Hoe moet je de stuurprogramma's bijwerken. Ik heb ook een Atheros wifi adapter. De draadloze verbinding werkt niet, wel als ik de kabel met de gele dingen tussen de laptop en de Experiabox doe. Maar zonder deze kabel heb ik geen internet.
Ik heb vista en daar heb ik het als volgt gedaan (zal wellicht sneller kunnen maar ben geen expert)

- Naar configuratiescherm.
- vervolgens hardware en geluiden
- apparaatbeheer
-apparaatstuurprogramma's bijwerken
- netwerkadapters aanklikken
- als het goed is staat de Atheros daartussen
- met rechtermuisknop aanklikken en stuurprogramma's bijwerken selecteren.

Succes, weet hoe frustrerend het is !

gr.DCT

mijn oplossing voor de experiabox wifi problemen

Ik heb vista en daar heb ik het als volgt gedaan (zal wellicht sneller kunnen maar ben geen expert)

- Naar configuratiescherm.
- vervolgens hardware en geluiden
- apparaatbeheer
-apparaatstuurprogramma's bijwerken
- netwerkadapters aanklikken
- als het goed is staat de Atheros daartussen
- met rechtermuisknop aanklikken en stuurprogramma's bijwerken selecteren.

Succes, weet hoe frustrerend het is !

gr.DCT

hoi hoi
ik had ook wifi trubbels.
vervolgens gebeld met kpn
die mensen gaven mij de volgende oplossing omdat ik teveel services had uitgezet
synaptics pointing device driver ( in de software map ..xp) (programma's en onderdelen .. vista)
multimedia en touchpad (drivermap)
launchmanager (drivermap)

die bovenstaande onderlijnde programma's heb ik opnieuw geinstalleerd en tussendoor de pc een paar x de pc opnieuw opgestart.
hoop dat je er wat mee kunt

groetjes

gerard

Wat een sufferds, daar bij KPN.

En hulde aan DCT :) !!!!!

Twee volle avonden bezig geweest om een laptop met Vista draadloos op internet te krijgen, en drie kwartier met een overigens heel behulpzaam en (in mijn ogen, op dat moment) deskundig iemand aan de telefoon. En dat terwijl ik op een laptop met XP al lang (draadloos) verbinding had.

En wat bleek: even een nieuw stuurprogramma voor Atheros installeren, zoals hierboven beschreven is, en het leed was geschied. Een fluitje van een cent, achteraf :mad:.

Coen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan