Wireless problemen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasperb01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2014
Het gaat hier om een laptop met netwerk problemen. Als de laptop aan een LAN kabel hangt heeft die wel internet, ga ik op het wireless internet dan heeft hij alleen verbinding met de router maar niet met het internet. Ga ik op een andere laptop op het wireless internet; dan doet het wireless internet het wel ineens.

Ik heb nu de laptop van de desbetreffende persoon meegenomen naar huis. Eenmaal thuis de laptop aangemeld op mijn wireless netwerk; en hij doet het gewoon. Ligt het nou aan de router bij die meneer thuis, of ligt het toch aan de laptop? Wat raden jullie aan; de laptop opnieuw installeren?

Het gaat hier om een laptop met: Windows Vista Home Premium, 32bit

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!

Indien de laptop in het netwerk hangt: is dan het netwerk in kwestie een privé netwerk of een openbaar netwerk?

Vermoedelijk is dat netwerk in kwestie als voorkeur netwerk gedefineerd. Laat de computer eens het netwerk vergeten en geef het sleutel en netwerk type opnieuw op.
Opnieuw installeren lijkt mij niet nodig.

Als ik de laptop verbind met het draadloos netwerk dan geeft hij aan dat het een "particulier netwerk" is. Ik heb hem al eens uit de lijst gehaald en opnieuw verbinding gemaakt maar dat helpt niks. Als ik met mijn eigen laptop verbinding maak met het draadloos netwerk dan maakt hij wel gewoon verbinding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder dan eens uit apparaat beheer het wlan apparaat en herstart de laptop.

Dat heb ik ook al gedaan, werkt helaas niet. Ik denk dat ik de laptop maar opnieuw installeer, ik heb zo'n gevoel dat de eigenaar iets verkeerd heeft ingesteld..

Dat zou helaas kunnen. Mijn ervaring is: indien je een probleem niet binnen 1 uur kan oplossing dan is schone herinstallatie vaak sneller dan alles ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan