Wireless radio wilt niet aan.

• Onderwerp starter Onderwerp starter xntrN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xntrN

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Hallo beste,

Ik zit met een heel raar probleem en ik heb wel een oplossing maar heb dat nu al meerdere keren gedaan en ik word er een beetje zat van.

Probleem : Wireless radio gaat niet aan.
Hardware Acer Emachines G420 ( laptop )

Ik zal in details mijn probleem uitleggen en de workarround die ik op dit moment heb.
....................

Na het installeren van windows 7 64bit op mijn laptop werkt wireless gewoon en vind hij alle netwerken.
Maar als de laptop uitgaat omdat hij niet aan het stroom vast zit gaat wireless radio uit.

Ook als ik windows 7 opnieuw installeer werkt het nog niet.
Maar als ik windows XP installer en daarna de launch manager van Acer werkt wireless well. Daarna kan ik weer formateren en windows 7 installeren en op dat moment werkt wireless gewoon.

Het installeren van de acer launch manager op windows 7 heeft geen zin de radio wilt dat nog steeds niet aan.

Er is dus iets in dat programma dat wel op windows xp werkt en niet op windows 7.
OOk vreemd is dat het niet alleen om windows 7 gaat.

Bij linux ubuntu moet ik ook eerst de launch manager installeren op windows XP voordat ik linux installeer anders werkt het niet.

Enige oplossing met linux is om acer_acpi te installeren en dan werkt het wel maar helaas is dit niet beschickbaar voor windows.

Weet iemand toevallig een oplossing of heeft het zelfde probleem en die het wist op te lossen?

Help word echt gewaardeerd want ik wil niet opnieuw windows xp installeren.

P.S
Het is een Windows 7 Laptop standaard zat deze er bij.
Laaste drivers geinstalleerd alles up to date.
Licht niet aan draadloos netwerk thuis iphone en eeepc werken wel gewoon.
FN+knoppen werkt ook niet ( F1 t/m 12 ) heb ook alleandere knoppen geprobeerd

In de bijlage zit een screenshot.

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Hoi,
kijk eens bij energiebeheer van je adapters of daar staat "dit apparaat mag uitgeschakeld worden om energie te sparen" o.i.d. en of die optie aangevinkt is.

Laatst bewerkt:
Hoi,
kijk eens bij energiebeheer van je adapters of daar staat "dit apparaat mag uitgeschakeld worden om energie te sparen" o.i.d. en of die optie aangevinkt is.

Bedankt voor je reactie.
Die had ik al uitgevinkt omdat het probleem al langer bekend bij me was dus dat het michien een oplossing was maar helaas werkt dat niet.

Kijk ook eens in het tabblad Geavanceerd van de draadloze netwerkkaart in Apparaatbeheer. Zou mij niet verbazen als je daar iets aantreft dat dánwel met energiebespraing te maken heeft dánwel een optie bevat over Radio: Always ON (of iets dergelijks).

Vermeld ook eens de Hardware ID die je kunt opzoeken in het tabblad Details. Wellicht kunnen we dan een driver vinden met een hulpprogramma erbij die dan de verbinding verzorgt en daarmee 'de Windows manier' (Autoconfig WLAN) vervangt.

Zoals je begrijpt kan ik me niet echt voorstellen dat er geen oplossing te vinden is voor je probleem. We horen het wel.

Tijs.

Kijk ook eens in het tabblad Geavanceerd van de draadloze netwerkkaart in Apparaatbeheer. Zou mij niet verbazen als je daar iets aantreft dat dánwel met energiebespraing te maken heeft dánwel een optie bevat over Radio: Always ON (of iets dergelijks).

Vermeld ook eens de Hardware ID die je kunt opzoeken in het tabblad Details. Wellicht kunnen we dan een driver vinden met een hulpprogramma erbij die dan de verbinding verzorgt en daarmee 'de Windows manier' (Autoconfig WLAN) vervangt.

Zoals je begrijpt kan ik me niet echt voorstellen dat er geen oplossing te vinden is voor je probleem. We horen het wel.

Tijs.

Hallo en bedankt voor je reactie.

In details tabblad zie ik wel een aantall opties en ik kan me herinneren bij windows xp had ik er meer met radio = on en radio = off.
Helaas bij windows 7 zie ik deze niet staan ( bijlage voor screen )

Hardeware id's

Code:
PCI\VEN_14E4&DEV_4315&SUBSYS_E003105B&REV_01
PCI\VEN_14E4&DEV_4315&SUBSYS_E003105B
PCI\VEN_14E4&DEV_4315&CC_028000
PCI\VEN_14E4&DEV_4315&CC_0280

Ik heb heel veel op internet gezocht en kon geen oplossing vinden.
Enige oplossing die ik kon vinden en werkte was de acer_acpi voor linux om de radio aan te zetten.

Ik word een beetje moedeloos van het reinstalleren van xp en daarna weer windows 7 zoals je wel kan begrijpen.
Het is ook geen noodzakelijk probleem alleen is het wel irritant en er moet een manier zijn om hem handmatig aan te zetten. wat xp kan moet 7 ook kunnen :cool:

Bijlagen

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
In je schermafdruk staat een optie die heet "Geen beschrijving"
Welke keuzes kun je daarbij maken? En heb je enig idee welke optie dat (eigenlijk) voorstelt?

Verder kun je kijken of deze driver (mét utility) iets oplevert. Indien nodig kan ik nog verder zoeken naar andere W7 64-bits drivers, maar kijk eerst even of deze oplevert waar je naar op zoek bent. PS: Het kan zijn dat je eerst de huidige driversoftware moet deïnstalleren. Zorg er dus voor dat je (de installatie-software van) de huidige driver bij de hand hebt (op cd-rom bijv., of ergens op de harde schijf) voor het geval mijn driver niet werkt etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
In je schermafdruk staat een optie die heet "Geen beschrijving"
Welke keuzes kun je daarbij maken? En heb je enig idee welke optie dat (eigenlijk) voorstelt?

Verder kun je kijken of deze driver (mét utility) iets oplevert. Indien nodig kan ik nog verder zoeken naar andere W7 64-bits drivers, maar kijk eerst even of deze oplevert waar je naar op zoek bent. PS: Het kan zijn dat je eerst de huidige driversoftware moet deïnstalleren. Zorg er dus voor dat je (de installatie-software van) de huidige driver bij de hand hebt (op cd-rom bijv., of ergens op de harde schijf) voor het geval mijn driver niet werkt etc.

Succes,

Tijs.

Hartelijk bedankt voor uw tijd.

Ik heb de nieuwe driver geinstalleerd.
Bij het zelfde menu zie ik nu veel meer opties staan.
Een van die opties is antenne diversteit met waarde automatisch
Ik denk zelf dat het hier mee te maken heeft maar kan de waarde niet aanpassen.
omdat er maar 1 optie is namelijk automatisch verder zie ik geen andere nieuwe opties die mijn kunnen verder helpen met het aanzetten van de radio ( antenne )

Vlgs. mij heb je nu alleen nog gekeken in Apparaatbeheer.

Heb je al een poging gedaan om verbinding te maken m.b.v. de geïnstalleerde utility? Wellicht zet die ook (automatisch) de radio aan van je netwerkkaart of kun je ergens anders in de utility expliciet de radio aan- of uitzetten.

Tijs.

Hay nogmaals erg bedankt voor uw hulp.

Wat bedoelt u met utility mijn lauchmanager? of die in de driver zit.
Kan namelijk niks anders vinden in de .rar dan een setup.exe en een .inf bestand.
Zou ik misschien naar de chat kunnen komen?

Ik ben nu samen met jou in de chat, maar je reageert momenteel niet in de chat.

Open zelf even het tabblad met de chat erin, dan kunnen we even chatten.

Tijs.

Sorry dat de vorige driver (bij nader inzien) toch geen utility bevatte.

Als ik het goed heb installeert deze driver wél een utility mee. Dat is (grotendeels) dezelfde driver die Acer hier beschikbaar stelt, die je evt. alternatief kunt proberen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
En nog een nieuwere versie van (in principe) dezelfde driver-software: hier

Nu hoop ik maar dat ik me m.b.t. de installatie van die utility-software niet vergist heb (zie vorige posting), anders heb je aan de link in de paragraaf hierboven ook niets.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan