Wireless router als access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

emerica

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2005
Ik heb momenteel deze opstelling:

MULTIPOORTS-MODEM (Speedtouch, Router dus) MET INTERNET --> DRAADLOZE ROUTER (Sitecom WL-114) --> PC CONNECTED MET WIRELESS USB ADAPTER.

De bedoeling is dat het internet dat uit de modem komt naar boven wordt gezonden door de draadloze router. Het probleem is alleen dat ik daardoor eigenlijk met 2 routers zit, en dat is onhandig. Ik zou graag mijn router als access point willen gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik blijf vastzitten op dat DHCP-gedoe, ik zou echt niet weten wat het allemaal is.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn in detail uit te leggen hoe ik mijn probleem op kan lossen, dus hoe ik mijn router als access point gebruik ?

Bedankt !

~emerica

EDIT: Nevermind :)

Laatst bewerkt:
Ok, nu ik dat voor elkaar heb, heb ik een nieuw probleem: Remote Desktop.

Ik heb in de modem (die dus ook fungeert als router) poort 3389 (van Remote Desktop) geforward naar mijn eigen binnen-ip. Maar op de één of andere manier kan niemand naar mij connecten van buitenaf, en ook van binnenaf niet. Ik kan ook met geen mogelijk naar de pc van beneden connecten, ook niet als ik die pc in plaats van op de modem op mijn router (die als access point ingesteld is) zet. De 2 pc's staan niet in een netwerk geschakeld, en ik connect dus van boven naar het IP dat ik de pc beneden heb gegeven (DHCP staat uit). Hij geeft telkens een foutmelding.

Zou iemand mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem ?

~emerica

jij hebt het voor elkaar, maar hoe?intresse

Hoi,
jij zegt dat je het voor elkaar hebt, maar hoe dan?
heb ongeveer hetzelfde probleem.
Wat heb jij exact gedaan dan, misschien leer ik ervan.
gr diederik:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan