Wireless Router draait niet op 98SE?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Al een tijdje geleden heb ik een Medion Wireless Router gekocht bij de Aldi in Oud Beijerland.

Ik heb em binnen 10 minuten geinstalleerd op een computer met XP en een bijbehorende adaptor op een 2e computer met XP geinstalleerd. Alles werkte perfect.

Todat...mijn "hoofdcomputer" die verbonden is aan Tiscali ADSL met een Speedtouch 510 computer spontaan crashte. Ik moet zeggen, op die computer zat een niet legale XP versie. Bij het opnieuw installeren van de software heb ik daar mijn oude Windows 98Se opgezet, dat draait, maar....ik kan de Wireless Router niet meer installeren.

Als ik alles aansluit zoals ik zou moeten doen volgens het boekje en zoals ik voorheen ook heb gedaan en dan het nummer 192.168.0.100 in de IE 6.0 explorer intyp, krijg ik geen verbinding met de configuratiepagina.

Wat zo vreemd is dat toen de hoofdcomputer crashte, de 2e computer gewoon bleef doordraaien met een draadloze verbinding. Nadat ik de hoofdcomputer weer opnieuw draaiende had gekregen en toen de Speedtouch weer heb ingesteld is de verbinding met de 2e computer verbroken, althans, er is wel verbinding....maar IE 6.0 alswel een Opera browser starten niet op.

Kunt u mij svp zsm laten weten wat er verkeerd gaat en hoe ik de Wireless Router weer aan de praat krijg?

je moet onder windows xp anders je router configureren dan onder win98.
onder xp doe je waarschijnlijk het commando cmd en dan ipconfig dan ipconfig /release en dan ipconfig /renew.

bij windows 98 moet je het anders doen. (het probleem is denk ik dat je je win98 pc nog geen ip adres gegeven hebt. dit doe je als volgt.
eerst bij netwerk je tcp/ip op automatisch ipadress zetten
dan ga je naar uitvoeren en doe je winipcfg dan kies je jouw adapter die je gebruikt dan zeg je alles vrijgeven waarbij het ipadres 0.0.0.0 zal worden dan klik je op alles vernieuwen en dan heeft je router je pc met win98 een ipadres gegeven.
succes.
rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan