WIRELESS router!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carrotman

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Ik krijg binnen een paar maand een eigen pc...
Die ga ik plaatsen in de kelder (en laten we MIJN PC, PC2) noemen.
PC1, waar ik NU opzit, staat in de living. Met een gewone kabel-modem.
Eerst en vooral; mijn moeder wil geen gaten boren in de keldermuren want dat vind ze zeer vervelend, dan liggen er overal draden...
Mijn vraag is nu, wat is nu juist een WIRELESS router?
Want ik snap er echt niks meer van... :confused: !!!
Iemand zei me dat ik die WIRELESS router moet verbinden met de kabel-modem van PC1 (pc waar ik nu opzit, in living...), klopt dat?
En hoe krijg ik dan internetverbind op mijn PC2? Daar snap ik echt niks van!
:(
Help me aub, want ik maak me zorgen dat het niet zal doorgaan, dat ik mijn pc krijg! :(

Kijk hier http://www.wifishop.nl/
draadloos router en dan draadloos netwerkkaartje in jouw computer. Achter het kabelmodem zet je dan de draadloos router.
Vanaf die router een kabeltje naar de computer van jou moeder en klaar is.....

Geplaatst door puppie
draadloos router en dan draadloos netwerkkaartje in jouw computer. Achter het kabelmodem zet je dan de draadloos router.
Vanaf die router een kabeltje naar de computer van jou moeder en klaar is.....
pffff, ksnap er nog niks van :( :(
ik dacht dat die wireless router in de pc van mijn moeder moest...
en die draadloos netwerkkaart moet dan in MIJN pc ofzo?
En je zegt: "Vanaf die router een kabeltje naar de computer van jou moeder en klaar is..... "
maar hoe krijg ik dan verbinding tot MIJN pc? Als die router op mijn moeder haar pc moest staan, en een kabeltje zo via MIJn pc?

Kanel komt huis binnen van daaruit gaat er een kabeltje naar het adsl modem. Vanaf het adsl modem gaat er een kabeltje naar het draadloos router (die koop jij) vanaf dat draadloos router gaat er een kabel naar de computer van jouw moeder.
Moeder heeft weer internet.
In jouw computerkomt een draadloos netwerkkaartje, dat stel je in en dan heb jij ook internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan