wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmuijtjens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
ik heb een adsl van hetnet met kabel gaat hij perfect maar als ik draadloos wil via wireless router wl-114 v2 kan hij niets vinden kabel is van modem speedtouch 546 lukt het niet zo ver alles geprobeerd maar niets?kabel heb ik modem naar router ingestoken in de wan wie kan mij helpen?
groetjes jan

De Speedtouch is ook een modem en router geschikt voor het toekomstige adsl2+.
Je zou de andere router als Acces Point moeten instellen want 2 routers achter elkaar geeft problemen,maar dat heb je al gemerkt.

Je moet inloggen op je router en daar de DHCP activiteit uitzetten en als dat kan,want ik ken de set-up niet uit mijn hoofd,Acces Point instellen.

Je moet vervolgens het AP een ip adres geven binnen de range van je Speedtouch want anders zal het niet gaan werken.

hoe kom ik in de router?zie niets staan op desktop, normaal staat toch ergens een icoon heb eigenlijk wel verbinding geeft hij ook aan maar geen internet en ik was zover dat hij vroeg netwerk ssid o ja ip adres hoe kan ik dat weer opvragen via xp uitvoeren en dan?

groetens jan

oke ip heb ik nu gevonden dus nu moet dat ipadres ook in de router zetten natuurlijk.

groeten jan

Let wel op:DHCP uit zetten en instellen op Acces Point.

Moet lukken.Ip nummer is dus in de range van Speedtouch dan niet de 10.0.0.138 maar dat zal wel duidelijk zijn.

Misschien zinnig om de oplossing even te posten voor overige forumbezoekers ?

De installatie bestaat uit 4 eenvoudige stappen:
1. Sluit de router aan.
2. Zet uw IP-instellingen juist.
3. Maak verbinding met uw router.
4. Stel uw internetverbinding in.

Om deze installatie met succes af te kunnen ronden moet u op zijn minst beschikken over:
• 1 Netwerkaansluiting (Ethernet of Draadloos).
• 1 Werkende Breedbandinternetaansluiting met een Ethernet modem.

Dit pakket bevat alle hardware die u nodig hebt om een internet verbinding te maken:
• WL-114v2 Breedband Router.
• CD-ROM met volledige handleiding.
• Installatieposter.

1. Zorg er, voor u begint, voor dat er geen spanning op uw router staat, en schakel uw pc uit.
2. Sluit de kabel vanaf uw modem aan op de WAN-aansluiting van uw router. (Let erop dat de naam van de aansluiting op de router vermeld staat)
3. Sluit uw pc draadloos aan (lees hiervoor de handleiding van uw draadloze netwerkkaart), of met een kabel op een van de LAN-aansluitingen van uw router.
4. Steek de stroomstekker van uw router in het stopcontact.
5. Start uw pc nu pas op.

stap2
Windows 2000/XP
1. Ga naar START > Configuratiescherm > (Netwerk en Internetverbindingen >) Netwerkverbindingen.
2. Klik met de rechter muisknop op uw netwerkverbinding, en selecteer ‘Eigenschappen’.
3. Klik op ‘Internetprotocol (TCP/IP)’, en druk op de knop ‘Eigenschappen’.
4. Kies hier ‘Automatisch een IP adres laten toewijzen’ (Obtain an IP address automatically).
5. Druk op OK, vervolgens op Sluiten, en herstart uw pc.

stap3
1 Start uw webbrowser (bijvoorbeeld Internet Explorer).
2. Typ in de adresbalk: http//: 192.168.0.1, en druk op [Enter].
3 Voer in als gebruikersnaam: admin, en als wachtwoord: admin, en druk op OK.
4. U krijgt nu de beginpagina van uw router te zien.

stap4 1 Klik links bovenin het scherm op ‘Wizard’.
2. Druk op ‘Volgende’ (Next), en selecteer uw land en provider en/of modem.
3 Druk nogmaals op ‘Volgende’ (Next), en vul (afhankelijk van uw provider) uw gebruikersnaam en wachtwoord in, Kloon het MAC-adres of geef uw host- of computernaam aan.
4. Druk nogmaals op ‘Volgende’, en vervolgens ‘Opnieuw opstarten’ (Reboot)
5. Zodra de router opnieuw is gestart, ziet u het beginscherm weer terug. Wacht nu zo’n 20 seconden om de router te laten verbinden met het internet.

VOLTOOID

Uw computer moet nu in staat zijn verbinding te maken met het internet door gebruik te maken van het draadloze netwerk.
en op de laptop zit ook nu een knopje voor om te schakelen anders lukt het ook niet even de beschrijving er bij pakken

dit heb ik allemaal van www.sitecom.nl afgehaald?
groetjes jan

Eigenlijk is dit iets voor het forumbeheer of de moderator om deze handleidingen om te zetten in een FAQ !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan