Wireless signaal omzetten in niet wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

koossie

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2002
Ben benieuwd of het volgende mogelijk is.....

Het zit alsvolgt, heb benededen een linksys wireless router staan die het signaal van de modem door het huis verspreid en daarnaast nog een linksys versterker op de eerste verdieping staan. Wat ik nu wil is dat op de tweede verdieping het signaal wordt opgepikt en dat deze verder via UTP kabels naar de betreffende pc + xbox gaat., dus het wireless weer omschakelen in het standaard kabel werk.

Ik heb hiermee wat zitten stoeien om een tweede wireless router (belkin) om te turnen in een access point om het signaal op te pikken. Maar dit lukt totaal niet, want volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling van een access point.... OF WEL?

Is dit op deze manier mogelijk, of zijn hier andere manieren voor? HELP

Het kan wel [je wilt dus eigenlijk een "wireless kabel" door de hut leggen], maar dan moet de router op de modem accespoint worden, en de router boven gewoon "router"......

Ja maar dan moet ik een kabel naar bovenleggen toch? Want dat wil ik dus juist net niet.....

Waarom zet je niet in de pc op zolder een draadloze netwerk kaart? en verbind je de xbox met ee cross cable met je pc mits daar nog een cable netwerk kaart in zit?
dan heb je zonder al te veel kosten je probleem opgelost denk ik.

gr. Robbie32

Dat heb ik idd op dit moment ook, mbv een bridge een connectie gebouwd. Maar dit werkt ook niet helemaal, ten eerste is zo'n bridge connectie niet stabiel en daarnaast moet ik mijn computer dan aan laten staan....
Ik dacht dit leuk op te lossen door dus boven nog een wireless router neer te zetten, hiermee het signaal op te vangen en dan een utp kabel naar m'n pc+xbox te leggen. Maar weet dus niet of dit uberhaubt wel mogelijk is

koop een switch van sweex plug en play en werkt prima,

ik heb nu thuis

router: switch: draadloze router

de switch doet niets meer dan kanalen splitsen

je gebruikt 1 kanaal als ingaand en 2 kanalen als uitgaand

Maar dan moet ik toch nog steeds een draad naar boven leggen?
En daar gaat het juist om, dat wil ik dus net niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan