Wireless Switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drekonai

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Goedenavond jongens,

Ik heb niet echt een probleem maar meer een vraag.

Ik zit nu namelijk te internetten via een wireless kaart. En ik hoorde op me werk van een jonge die heeft een switch ertussen staan en stopt daar dan zijn LAN kabel in, hij zegt dat dat sneller is..

Nou zit ik dus met me Wireless op ongeveer 1300kb per seconden te downloaden.
En nou vroeg ik me af of:

Ik sneller kan downloaden met een Switch ertussen en daar de lan kabel in?

En of ik dan beter bereik daardoor heb ?

Alvast bedankt!

Bedraad internetten is in theorie sneller omdat dit over het algemeen met 100 Mbps gaat en draadloos (meestal) met max 54 Mbps. In praktijk zal het echter niets uitmaken omdat jouw internetverbinding (bijna nooit) meer is dan 20 Mbps. Jij download nu met 1,3 Mbps, wat alleen maar sneller gemaakt kan worden door een beter internet abonnement te nemen.

Het kan wel zijn dat je draadloze signaal met je router niet goed is, waardoor je geen 54 Mbps haalt, maar bijvoorbeeld 'slechts' 16 Mbps, maar dan nog is dat ruim meer dan de 1,3 Mbps die je internet abonnement je als restrictie oplegt.

Me vader zit nu aan de router vast met draad en haalt snellere snelheden dan ik maak.. Hij zit meestal zo rond de 1600-1800kb. Maarja als het voor mij weinig uitmaakt dan heeft het ook weinig zin om ff een leuke siwtch te kopen.. Toch bedankt (Y)

Is je signaalsterkte wel goed dan? Ook al geeft ie aan dat de snelheid zeg 16 Mbps is, dan kunnen er wel onderbrekingen in het signaal zitten wat ook niet bevorderlijk is voor de snelheid. Hoeveel streepjes zie je bij het signaal?

Meestal zit ik wel rond de 3-4 van de 5 als het goed is.. Dus het signaal is meestal wel goed.. Lijkt mij.

Als je pa een hogere snelheid haalt is er toch iets niet helemaal in orde met het signaal; zoals gezegd is de theoretische snelheid van de draadloze verbinding 54 Mbps. Of heb je wellicht een hele oude router die slechts 11 Mbps haalt (b-standaard ipv g)??? Dat zou het verschil wel verklaren...

Ik weet wel zeker dat het een nieuwe router is. We hebben namelijk de router die is geleverd door de ISP Online.nl Deze router zou dus ook de 54mbps moeten halen. Maar het is wel gewoon raar dat ik niet de snelheid van me pa haal.. Maarja of een switch dan de oplossing is weet ik dus ook niet.

Ik kan me niet voorstellen dat een switch het signaal versterkt, maar misschien vergis ik me?

Mwah, nou dan zal dat het wel zijn joh..

Als ik met me draadloze netwerkkaart net zo snel internet als met een switch en daar dan de lan in dan heeft het dus weinig zin.. Toch bedankt. Ik laat het dan hierbij. Helaas helaas..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan