Wireless Tele 2 Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
als alles op automatisch staat moet hij het automatisch detecteren en goed zetten. dus eigelijk hoef je daar helemaal niet aan te zitten. natuurlijk heeft een handmatig/vast ip adres wel voordelen mbt bijv poorten open zetten.

over hoe je een reset moet geven simpel: je trekt de stekker van je router uit het stopcontact dan ga je een paar seconden (minimaal 10) even wat anders doen en dan plug je de stekker er weer in.

als alles op automatisch staat moet hij het automatisch detecteren en goed zetten. dus eigelijk hoef je daar helemaal niet aan te zitten. natuurlijk heeft een handmatig/vast ip adres wel voordelen mbt bijv poorten open zetten.

over hoe je een reset moet geven simpel: je trekt de stekker van je router uit het stopcontact dan ga je een paar seconden (minimaal 10) even wat anders doen en dan plug je de stekker er weer in.

oke ff proberen, Maar als ik alles op automatisch zet, kan ik me router niet meer vinden in het overzicht van alle draadloze netwerkverbindingen in me buurt
En moet ik ook me kabeldraad waar 4 staafjes aan zitte er uit halen? (voor telefoon)

Laatst bewerkt:
voor de reset bedoel je?

neej alleen de stroom van de router zelf verder nix.

voor de reset bedoel je?

neej alleen de stroom van de router zelf verder nix.

ahhh weer niet. Nee srry doet het nogsteeds niet. als ik me ip om alles automatische toewijze zet
staat er: ip ongeldig

Bijlagen

• bescherming.PNG
    bescherming.PNG
    21,1 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
wow het wordt steeds vager..

als hij op automatisch staat moet hij juist zelf detecteren welke ip adressen beschikbaar zijn en welke niet.

komt wss omdat hij 192.168.1.1. wil geven terwijl je router dat ip al heeft.

Belangrijk?

wow het wordt steeds vager..

als hij op automatisch staat moet hij juist zelf detecteren welke ip adressen beschikbaar zijn en welke niet.

komt wss omdat hij 192.168.1.1. wil geven terwijl je router dat ip al heeft.

Maar ik kreeg wel net een medling van me firewall bescherming: waar raden uw aan om de internet toegang beter te beveiligen. wilt u dit doen ja/nee. Iets te snel op ja gedrukt denk ik, want me draadloos internet probeert wel verbinding te maken: zie screen

Bijlagen

• bescherming.PNG
    bescherming.PNG
    21,1 KB · Weergaven: 78
Zet je firewall op je computer eens uit. In je modem/router(dat tele2 ding) zit er ook één, dus je hoeft je geen zorgen te maken. En probeer het dan nog eens.

Werkt dat niet , ga dan naar je netwerkverbindingen en gooi ze eens allemaal weg. Ga daarna naar apparaatbeheer en deinstalleer je wirelesskaartje. Kijk wel eerst of je de drivers nog ergens hebt of download nieuwe. Herstart je computer, als het goed is zal hij de netwerkkaart weer willen installeren, doe dat dan.

Als dat allemaal gebeurd is kijk dan weer eens of je verbinding kunt maken.

Nu heb je weer een schone netwerkstart.

Oh ja, doe dit alles even zonder netwerkkabel in je computer.

ok

Zet je firewall op je computer eens uit. In je modem/router(dat tele2 ding) zit er ook één, dus je hoeft je geen zorgen te maken. En probeer het dan nog eens.

Werkt dat niet , ga dan naar je netwerkverbindingen en gooi ze eens allemaal weg. Ga daarna naar apparaatbeheer en deinstalleer je wirelesskaartje. Kijk wel eerst of je de drivers nog ergens hebt of download nieuwe. Herstart je computer, als het goed is zal hij de netwerkkaart weer willen installeren, doe dat dan.

Als dat allemaal gebeurd is kijk dan weer eens of je verbinding kunt maken.

Nu heb je weer een schone netwerkstart.

Oh ja, doe dit alles even zonder netwerkkabel in je computer.

ik ga je eerste idee probere., maar ik heb liever niet je 2e idee. Lijkt me iets te ingewikkeld, met drivers enz :)
Maar ik probeer eerst eens zonder me firewall :)

bijna verbinding?

ik heb het geprobeerd, ik heb op alle 2 pc's me firewall uitgezet.
toen ik probeerde te verbinden met me router, was de signaalsterkte zeer goed. Zie screen
Maar na ongeveer 4 a 5 seconden kon hij me niet meer verbinden met me router.
als ik dan weer verbinding wilt maken, moet ik passphrase invullen.
ik heb geen idee wat dat is. zie me screens

Bijlagen

• bijna verbindig als firewall uitstaat.PNG
    bijna verbindig als firewall uitstaat.PNG
    73,4 KB · Weergaven: 77
  • mijn eigen router - passphare.PNG
    mijn eigen router - passphare.PNG
    26,3 KB · Weergaven: 65
Bezorg ons even screenshots van de instellingen van je Tele2 router.
Wat staat er onder "Advanced Setup"
En dan onder "Wireless"
Security
Mac-filter
Advanced
Station info

Kan je eens zien op het type plaatje van je router (meestal zit dit onderaan) en het juiste merk en type van je router geven. Volgens mij (maar ik kan me vergissen) bestaat er niet zoiets als een Tele2 router.

screenshot deel 1

Bezorg ons even screenshots van de instellingen van je Tele2 router.
Wat staat er onder "Advanced Setup"
En dan onder "Wireless"
Security
Mac-filter
Advanced
Station info

Kan je eens zien op het type plaatje van je router (meestal zit dit onderaan) en het juiste merk en type van je router geven. Volgens mij (maar ik kan me vergissen) bestaat er niet zoiets als een Tele2 router.

Hier zijn heel wat screens, van me router.
ps; er staat op de bovenkant van me router heel groot: tele2. :)

Bijlagen

• advenced setup  NAT.PNG
    advenced setup NAT.PNG
    19,6 KB · Weergaven: 80
  • advenced setup LAN.PNG
    advenced setup LAN.PNG
    16,9 KB · Weergaven: 69
  • device info.PNG
    device info.PNG
    11,7 KB · Weergaven: 46
  • NAT port triggering.PNG
    NAT port triggering.PNG
    40,4 KB · Weergaven: 60
  • wireless Advanced.PNG
    wireless Advanced.PNG
    17 KB · Weergaven: 58

Bijlagen

• wireless authenticated stations.PNG
    wireless authenticated stations.PNG
    11,5 KB · Weergaven: 71
  • wireless MAC filter.PNG
    wireless MAC filter.PNG
    19,2 KB · Weergaven: 72
  • wireless security.PNG
    wireless security.PNG
    24,7 KB · Weergaven: 83
Je Tele2 router is waarschijnlijk een Davolink DV201AM. Tenminste die heb ik gehad.(Ik heb nu geen Tele2 meer)

Maareh in je router staan de instellingen wel goed.

Ik zit een beetje vreemd te kijken naar al die tunnels in je screens wanneer je een ipconfig doet.

Kijk eens bij 'netwerkverbindingen' in je configuratiescherm en vertel ons wat daar allemaal staat.

draadloos verbinding 4 (doet het niet)

Je Tele2 router is waarschijnlijk een Davolink DV201AM. Tenminste die heb ik gehad.(Ik heb nu geen Tele2 meer)

Maareh in je router staan de instellingen wel goed.

Ik zit een beetje vreemd te kijken naar al die tunnels in je screens wanneer je een ipconfig doet.

Kijk eens bij 'netwerkverbindingen' in je configuratiescherm en vertel ons wat daar allemaal staat.

er staat alleen: Draadloos netwerkverbinding 4 (die niet kan verbinden met internet)

Vreemd? ik mis je kabelnetwerk? die moet ie ook aangeven in netwerkverbindingen.(Ook al zit er geen kabel in.)

idd hij heeft een erg vreemd geval :P

wat me ook opvalt is de hoeveelheid poorten die je hebt open staan (overigens zonder udp)

Ik zie even geen opties meer, behalve dan het opnieuw installeren van je wireless kaartje.

antivirus

zelf denk ik dat het aan me panda virus beveiling ligt.
als draadloos verbinding wilt maken met me router,
staat er op me bekabelde pc: Zie screen rechts onder

Bijlagen

• uitsluiting.PNG
    uitsluiting.PNG
    51,2 KB · Weergaven: 77
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan