wireless usb adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanyu

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Geachte techneuten,

Graag wil ik een voor jullie mischien simpele vraag stellen.

Ik heb een notebook van twee jaar terug met daarin een wireless netwerkkaart. Echter de wireless verbinding is slecht.
Heeft het nu zin om een wireless usb adapter te kopen omdat deze het signaal van mijn draadloze router sterker te ontvangen? Of is de ontvangst net zo slecht als de wireless kaart in mijn notebook.. Een ander notebook van een familielid doet het heel goed en hij kan lekker internetten.

Kortom kan een wireless usb adapter voor in mijn notebook voor een betere ontvangst zorgen?:cool::) Ik hoop op een antwoord die het kopen van een usb adapter aanraadt.

Bedankt en een fijne avond.

Sanyu

Dat is moeilijk in te schatten. Normaal gesproken doet namelijk een ingebouwde wireless netwerkkaart het goed omdat deze (meestal) voorzien is van twee antenne's. De gemiddelde usb adapter doet het met 1 ingebouwde antenne.
Maar, je hebt ook usb adapters met een externe antenne. Kan zijn dat die het wel beter doet.

Je zult het moeten testen om erachter te komen of het beter werkt dan de ingebouwde kaart.

p.s. kun je iets wijzigen aan de je wireless router/ modem? Verplaatsen/ uit de meterkast halen/ antenne anders richten etc.

Beste Erbicom,

Dank u wel voor het snelle antwoord. Het modem ( router ) is helaas niet te verplaatsen.

Echter ik ging er vanuit dat een usb wireless adapter een betere oplossing was, maar ik begrijp van niet.

Nogmaals mijn dank en ik wacht wel even af wat ik het beste kan doen.

Hartelijke groeten,

Sanyu

Indien mogelijk je netwerkkaartdriver updaten bij de fabrikant van je notebook ofwel de fabrikant van de netwerkkaart.Kan helpen,is iig het proberen waard.

Sorry voor het laten antwoord, maar ja als je moet werken!!!!!

Dat ga ik proberen en bedankt.

Groetjes Sanyu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan