Wireless valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Ik heb sinds kort een nieuwe internet verbinding en een laptop, dus moest het hele gebeuren omgezet worden naar wireless internet zodat ik door heel het huis kan internetten.

Dit ging vrijwel zonder problemen totdat het probleem wat ik nu nog steeds heb om de hoek kwam. Mijn verbinding valt regelmatig even weg en maakt dan meteen opnieuw verbinding. Erg irritant natuurlijk.

Ik heb al een ander kanaal gekozen (een stuk of 8 verschillende kanalen heb ik nu gehad, dus ga er niet van uit dat daar nog het probleem zit.

Het probleem zit niet bij het bereik want zelfs op 2 meter afstand van de router wil het nog niet goed werken.

Ik dacht dat het mischien aan het ip adres lag dat hij dat te regelmatig opnieuw instelde, maar ook dit is niet het probleem want hij geeft gewoon 1 pc standaard een ip adres en maakt hier nooit iets anders van.

Er zijn wel behoorlijk wat draadloze netwerken in de buurt, ik weet niet of dat een probleem kan zijn?

Ik hoor graag van jullie of jullie een oplossing hebben.

Misschien wel goed als je even aangeeft wat voor router je gebruikt,welke draadloze netwerkkaart en hoe je de verbinding laat starten ?

Meerdere draadloze netwerken kunnen idd een stoorzender zijn.

Belkin 802.11g 2,4 ghz router
En van Digiconnect de wireless pci kaart en de wireless pc kaart en van Sitecom de wireless pci kaart.

En hoe de verbinding start? Euh ja gewoon automatisch? Weet niet echt wat je daar mee bedoelt..

Dan zou ik voor willen stellen om de clientsoftware (staat misschien op cd anders op internet) van de pci kaart te gebruiken.Zet de wireless zero binnen XP dan even uit (start/configuratie/systeembeheer/services)

Wellicht geeft dit verbetering.

Kijk eens of er een firmware-update beschikbaar is voor je Belkin.

Dat had ik al eerder gedaan, en er is geen nieuwe firmware update beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan