wireless verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey,

me oom heeft een Hawking 802.11b wireless router met 4 port switch.. en windows xp.. hij heeft een adsl verbinding.

alles is door een monteur aangelegt.. ook de router en alles. maar wat nou het probleem is hij heeft alles met ja aangevinkt maar heeft niks getest.

nu is het probleem dat de wireless verbinding er af en toe maar 2 tellen is en dan weer verdwijnt.. dit gebeurd steeds. ik heb al via windows configuratie geprobeerd te verhelpen en dat ook al uitgevinkt de windows configuratie en met de cd van hawking geprobeerd maar dan hou ik hetzelfde probleem..

de wireless verbinding valt dus steeds weg..

wat is hier aan de hand.. kan iemand helpen?

alvast bedankt..
 
schakel automatiche een ip-adres toewijzen uit

en geef het een vast ip-adres zins dien heb ik nergens geen last meer van

succes:thumb:
 
Als de monteur alles heeft aangelegd zou ik toch eisen dat ze het goedmaken. Over het algemeen betaal je toch voor de installatie en mag je verwachten dat hun hun werk goed doen. Zo niet, dan alsnog goedmaken.
 
In xp is probleem met draadloze verbindinge dikwijls op te lossen door bij de services Wireless Zero Configuration uit te schakelen (via Start, Configuratieschem, systeembeheer, Services), en dan het bijgeleverde programma van de netwerkkaart te installeren.
 
Tanja, daar heb je gelijk in... alleen die monteur is sneaky geweest.. heeft op het formulier overal ja gezegd.. en me tante heeft het gewoon getekend dus daar hebben we niks aan .. want er staat van ja internet werkt etc etc en zij heeft getekend ..

Zou het ook met een virus te maken kunnen hebben? Norton gaf steeds een melding van W32.korgo en dan de n en de q variant .. maar hij kon ze niet verwijderen..
Ik heb de removal tool van norton gedraaid voor dat virus maar die zij dat ie niks kon vinden .. wat heel raar is want die melding is er niet voor niks.. heb 3 files in safe mode verwijderd daarna waarvan norton steeds zei dat het geinfecteerd was


Ik ga die service iig stop zetten wat epke zegt.. maar is het mogelijk dat een virus iets dergelijks doet? het continue verbreken van dat signaal?

Frodo dat automatisch toewijzen werkt niet denk ik, aangezien je wel een signaal moet krijgen van de wireless router.. dan kan je natuurlijk wel een hard ip ingeven maar dan nog heb je geen connection..

iemand nog mogelijkheden wat het zou kunnen zijn.. zodat ik het morgen allemaal even kan proberen :)

thnx iig
 
Vast ip adres kan mogelijk wel helpen. Ik ken iemand met een sitecom router, waarvan bekend is dat het lang kan duren voordat deze de ip adressen heeft toegekend, waardoor de verbinding dan verbroken wordt. Na instellen van vast ip adres was dat probleem verholpen. Instellingen kun je gewoon overnemen van het scherm wat je krijgt als je in de cmd modus het commande ipconfig/all geeft. Mogelijk dat je ook in de configuratie van je router moet aangeven dat die ip adressen aan de pc's verbonden zijn. Vergeet in geval van windows xp niet om eerst even een systeemherstelpunt te maken.

mogelijk ook eens interessant om hier te kijken:
http://www.webwereld.nl/nieuws/18723.phtml
 
Ik heb nog even naar dat W32kongo.N vires gekeken, en als ik de beschrijving leest doet het wel degelijk het een en ander op netwerkgebied. Ik neem aan dat je de instructies op http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.korgo.n.html ook bekeken hebt. Mischien een tip om ook de instructies voor het handmatig verwijderen uit te voeren.

P.S. Heb je al geprobeerd om systeemherstel uit te voeren vanaf een datum toen systeem nog normaal werkte ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan