wireless verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinsky2001

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Berichten
41
Hoi hoi, zit met een probleempje.

Heb onze gewone pc vervangen door een Acer Aspire 1360 laptop, waar we graag een wireless verbinding willen hebben.
Geen probleem dachten wij.

Wireless Network Broadband Router 54g WL-114 aangeschaft, geheel volgens het boekje aangesloten, maar geen wireless verbinding te vinden.
Hebben wel gewoon verbinding via de kabel.

Wie kan ons hierbij helpen?????????????????????

Kan je de volgende gegevens nog geven:

*Acer Aspire 1360 met Wi-Fi IEEE 802.11
*Wireless Network Broadband Router 54g WL-114
*Kabelverbinding met UPC
*Windows XP Home

Alvast bedankt.
 
Zit er dan geen draadloze netwerkkaart in je laptop?

Dennis.
 
Je kunt dat gauw zien door: Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven. Doe dat maar even.

Dennis.
 
Je kunt daar namelijk zien of hij(als het echt om een draadloze netwerkkaart gaat) wel ge-enabled(ingeschakeld) staat. En dan zien we verder wel.

Step by step.

Dennis.

Rechtsonder op het beeldscherm kun je dat ook waarnemen, indien die kaart ook zodanig was ingesteld dat hij daar zichtbaar moet zijn.
 
Ga als volgt te werk:

1) Disable(uitschakelen) die ene verbinding die via de kabel gaat.
2) Ontkoppel de kabel uit je laptop en de router.
3) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.(als dat niet zichtbaar is dan via Start gaa)
4) Klik op Status
5) Klik op Draadloze netwerken
6) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
7) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

Start je pc opnieuw op.

Dennis.
 
Heb net de documentatie nog maar eens gelezen, daarin staan de volgende verbindingen vermeld:

**Geïntegreerde 10/100 Mbps Fast Ethernet connectie

**Ingebouwd 56Kbps fax/data modem

**IEEE 802.11b/g Wireless LAN (optionele fabricage)

**Bluetooth (optionele fabricage)
 
Geplaatst door Kevinsky2001
**IEEE 802.11b/g Wireless LAN (optionele fabricage)

**Bluetooth (optionele fabricage)
Allebei optioneel.

Bij Netwerkverbindingen is een niet draadloze verbinding duidelijk te onderscheiden v.e. wel draadloze verbinding. Wil je mij dan aub even laten weten of je die draadloze verbinding wel hebt?

Bij Netwerkverbindingen staat die tekst duidelijk aangegeven, als je er één hebt tenmnste. Als je die niet hebt, dan kun je simpelweg niet draadloos gaan internetten.

Dennis.
 
Geplaatst door Kevinsky2001
Heb net de documentatie nog maar eens gelezen, daarin staan de volgende verbindingen vermeld:

**Geïntegreerde 10/100 Mbps Fast Ethernet connectie

**Ingebouwd 56Kbps fax/data modem
Deze twee heb je voor het draadloos internetten niet nodig.

De eerste is een 'gewone' (Ethernet)netwerkkkaart, daarbij maak je gebruik v.e. utp-kabel en de teweede is een modemkaart waarmee je een inbelverbinding (via de telefoonlijn) tot stand kunt brengen.

Dennis.
 
Bij de ene staat LAN verbinding,verbonden met firewall.
Dat is de VIA Rhine II fast ethernet adapter.

Bij de andere staat 1394 verbinding, verbonden met firewall. Dat is de 1394 netwerkkaart.


Bij het aanschaffen van de router konden ze vermelden als er een WI-FI in zat, dat ik dan verders niets meer nodig had.
 
Geplaatst door Kevinsky2001
Bij de ene staat LAN verbinding,verbonden met firewall.
Dat is de VIA Rhine II fast ethernet adapter.
Dit moet je uitschakelen.
Geplaatst door Kevinsky2001

Bij de andere staat 1394 verbinding, verbonden met firewall. Dat is de 1394 netwerkkaart.
Dit moet wel van je modemkaart zijn.(maar ik kan mij vergissen)
Geplaatst door Kevinsky2001

Bij het aanschaffen van de router konden ze vermelden als er een WI-FI in zat, dat ik dan verders niets meer nodig had.
En heb je die?

@Kevinsky2001, toch heb je nog geen echt antwoord op mijn vorige vraag gegeven. Ik stel het maar opnieuw:

Zie je bij Netwerkverbindingen ergens de tekst "Draadloze verbinding" staan bij één v.d. verbindingicoontjes? Weliswaar is dat een gewone standaardnaam, wat intussen veranderd kan zijn. Er is verder ook een andere herkenning, namelijk dat het icoontje v.e. signaal tekentje is voorzien.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Hier is je antwoord op je vraag:

Nee er staat geen draadloze verbinding bij.

In het configuratiescherm staan wel de volgende icoontjes:

*Draadloos netwerk voor uw huis of klein berijf instellen.

*Draadloze verbinding (instellingen voor de configuratie van hardware en infrroodoverdracht van bestanden en afbeeldingen)
 
Geplaatst door Kevinsky2001
Hier is je antwoord op je vraag:

Nee er staat geen draadloze verbinding bij.
Bedankt, dat wilde ik even weten, omdat dat in het belang is van het probleem waar je nu mee te kampen zit
Geplaatst door Kevinsky2001

In het configuratiescherm staan wel de volgende icoontjes:

*Draadloos netwerk voor uw huis of klein berijf instellen.

*Draadloze verbinding (instellingen voor de configuratie van hardware en infrroodoverdracht van bestanden en afbeeldingen)
Nee, dat is het niet. Het zijn Hulpfuncties benodigd voor het opzetten v.e. draadloze verbinding. Als er al een draadloos netwerkkaart in je laptop zit, dan wordt dat door Windows automatsich herkent.

Tot mijn spijt moet ik zeggen dat in je laptop toch geen draadloze netwerkkaart zit.

Dennis.
 
Geplaatst door Kevinsky2001
Wat betekent het dan die

WI-FI 802.11
Als je die in je laptop hebt, dan kun je wel draadloos internetten. Even kijken of die in het slot(gleuf) van je laptop zit.

Maar dat was optioneel, is niet standaard bij de laptop inbegrepen tijdens de aanschaf.

Dennis.
 
Hoi,

Weet je zeker dat je een draadloos acer aspire gekocht hebt.
In de handleiding staat namelijk dat het optioneel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan