Wireless verbonden maar geeft geen webpagina's weer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Hoi,

Ik heb dit weekend met bloed zweet en tranen het adsl van KPN go geinstalleerd. (Speedtouch 546 v6)

vandaag kwam mijn router binnen die ik besteld had (NETGEAR Wireless-G Router)

deze heb ik geinstalleerd naar behoren en hij maakt de internetverbinding, het is een sterk signaal en ook op mijn pc kan ik verbinding maken met dit draadloze netwerk.

alles oogt dus te werken, het enige is dat hij geen webpagina's weergeeft. dus ik start de browser en krijg constant de melding dat de pagina niet gevonden is.

ik ben volledig radeloos want ik weet niet hoe dat komt, of ik iets verkeerd heb gedaan?

Heel graag hulp van een van jullie!

bedankt!!

Groeten, Merel

Hoi,

Welk besturingssysteem gebruik je?

En welke encryptiebeveiliging gebruik je? (wep/wpa/wps-psk)

Windows XP

en ik gebruik WEP, dat bedoel je toch als in die sleutel? die staat ingeschakeld.

Ja, dat bedoel ik!

Als je via netwerkverbindingen in je configuratiescherm klikt op de draadloze verbinding en dan op het tabblad ondersteuning klikt, wat zie je dan? Staat hier alles goed ingevuld?
(bij status van draadloze verbinding en details)

ja ik geloof het wel, mijn ip en mijn gateway nummer zijn ingevult, maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik ook niet écht weet of dat de correcte nummers zijn.

ik heb wel altijd aangevinkt automatisch ip adres toewijzen dus dat zal dan wel correct zijn niet?

Ja, dat is goed!

En bij "details"? Staat daar ook hetzelde ip adres bij dhcp-server dan bij standardgateway?

En als je op beschikbare netwerken klikt, staat daar jouw router ook bij?

ja dhcp en gateway zijn hetzelfde!

bij draadloze netwerken staat mijn router, hij is er ook mee verbonden zegt ie! hoog signaal dus ik snap er niks van!

Op welk kanaal heb je de router ingesteld? (1t/m 11 geloof ik of automatisch)
Zet hem is op 6 of 11 en kijk of het beter is!
De computer afsluiten en de stekker er een paar min. uit + het modem + router uitzetten voor een paar tellen wil ook nog wel eens helpen!

Heb je je "wep" wel op "open" staan en niet op "shared"?
Blokkeerd je firewall de verbinding niet?

oke ga ik even proberen!! dat kan bij mijn instellingen van de router toch? of bedoel je iets anders?

wep staat open ja en firwall uut!

Je komt in je router door het standardgateway ip-nmr in je adresbalk te typen!

Mocht dit gebeuren niet lukken, kunnen we het proberen via een vast ip nummer!

Ga dan naar start>uitvoeren>cmd> type"ipconfig(spatie)/all"

Noteer dan jouw ip adres, supnetmasker,standardgateway, en dns-server.

Ga dan naar de eigenschappen van je tcp/ip en zet dan hier de gegevens neer die je hebt opgeschreven. Probeer het dan eens opnieuw, desnoods daarna nog een keer je modem aan/uit zetten! en opnieuw opstarten!

PS: WEET JE ZEKER DAT JE DE GOEDE SLEUTEL HEBT INGEVOERD BIJ WEP?!!

Laatst bewerkt:
ik had hem nu op kanaal 6 of 11 staan en dat werkte niet! (hij ging tot 13 kan dat ook?)

heb hem daarna een uur uitgezet. hielp ook weinig.

ik probeer nu ff je laatste comment!

ja ik weet heel zeker dat ik mijn wep key goed heb

Hmm, oke!

Ja het kan idd. ook tot 13 gaan!
Als dit laaste niet werkt, resset dan de router eens d.m.v een paperclip ofzo iets!
Meestal zit er een klein gaatje vlakbij de poorten! druk deze dan in met de paperclip!
Je router wordt terug naar de fabrieks instellingen gezet. Stel nu alles weer ff opnieuw in en start opnieuw op! Ook de instellingen van de pc terugzetten hoe het was!

http://www.netgear.nl/ondersteuning...bel-provider_Installatie_handleiding_v1.4.pdf

Laatst bewerkt:
dat start uitvoeren wat je zei dat deed ik en toen kreeg ik een fractie van een seconde een zwart dos scherm maar was gelijk weer weg doe ik iets fout?

daarnaast kan ik geen reset knopje vinden op de router, ik weet wel wat je bedoeld want ik zie hem wel bij mijn modem zitten...

Welk merk pc heb je?

Vreemd dat het niet lukt!
Dus na cmd ingetypt te hebben in het uitvoeren scherm kreeg je maar even het dos-scherm?
En als je command intypt dan?

Anders probeer ff zonder wep, dus zonder beveliging of het wel lukt!
dan weet je in ieder geval of het aan de encryptie ligt of niet!

wep is zowiezo niet de beste encryptie, wpa is beter, wpa-psk (wpa-personal) nog beter in combinatie met AES (als je pc en/of router dit ondersteund) Wil AES niet, kun je het met wpa-psk in combi met T-KIP proberen, wel ff een goede sleutel verzinnen! Daarna dezelde encryptie en sleutel in pc of laptop zetten!

oke ik heb iets ontdekt geloof ik..

ik heb die reset button gevonden en hem gereset, vervolgens heb ik die installatie cd er nog eens overheen gegooid en toen die klaar was werd ik weer doorgeschakeld naar www.routerlogin.com daar doe je via netgear je instellingen, nu zag ik pas dat ik een melding vooraf kreeg die er zo uit zag (zie bijlage)

dat ip nummer onder het zwart is nu ook ineens mijn ip nummer moet ik dat dan veranderen? en hoe?

Bijlagen

• Afbeelding1.jpg
    Afbeelding1.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 50
Ik begrijp het eerlijk gezegt ook niet helemaal. Je routers ip is ge-updated en is tevens je gewone ip nummer van je pc! Kun je wel in het dos-box komen nu? (via uitvoeren>cmd of command) Ik wil wel eens weten wat hier staat dan als je ipconfig /all intypt!

nee dat werkt nog steeds niet!

ik snap er niks meer van!@

Reset hem anders nog een keer, maar dan zonder de cd installeren! Dus gewoon handmatig je gegevens invoeren. Ga naar je wireless omgeving en stel de channel in op 6. Stel je beveiliging in op wep/open of wpa-psk/ t-kip.
Voer een sleutel in, en bewaar het/pas toe/saven hoe het ook heet, en sluit af!
Pas nu dezelfde configuratie in je pc toe qua wep/wpa en de sleutel!

Lukt dit nog niet, Heb je waarschijnlijk een firmware van je router nodig!

oke ga ik even proberen

die firmware had ik net al gezocht op de netgear site jmaar zo te zien heb ik een meer ge-update versie dan die firmware! of kan dat niet! het nummer dat ik had was hoger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan