Wireless verbonden maar geeft geen webpagina's weer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij kan dat niet, Misschien heb je de laaste firmware al. Heb je dit alles wel gedaan via de kabel op de betreffende pc/laptop? Dit is wel belangrijk.

en hier nog wat info/handleiding van jouw router (engels)

ftp://downloads.netgear.com/files/WGR614v9_SM_26Oct07.pdf

link naar jouw router: http://kbserver.netgear.com/products/wgr614v9.asp

Draadloze beschrijving: http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101676.asp

Hier staat precies in hoe het moet. ook hoe je de firmware moet uitvoeren. Maar we proberen het eerst zo!
Ik ga nu offlline, moet er weer vroeg uit morgen!
Anders ga we morgen verder, en misschien dat er nog iemand is die mee kan denken...alle hulp is welkom toch..

Truste....
Gr. Chico.

Laatst bewerkt:
nou ja dat doe ik wel via de ethanet kabel maar ik moet steeds terug naar mijn adsl om daadwerkelijk op internet te kunnen surfen snap je? met dat wireless kan ik nu niks downloaden omdat ie hem niet pakt.

dus ik had wel al die firmware gedownload, ik zal die nu ff installeren en dan ga ik ook eerst slapen.

heb wel ook wat lopen klooien met die ip's en hij veranderd ze steeds ik weet niet waarom

oke ik kijk morgen naar je andere files!

ontzettend bedankt alvast voor je tijd!!

Mogge,

Is het gelukt met die firmware?

En het feit dat ie telkens je ip vernieuwd komt doordat je dchp standaard hebt ingeschakeld in je router!

Heb je maar één pc dan? En heb je een laptop of een vaste pc?

Na je die nieuwe firmware hebt geinstalleerd, kun je hier mee verder!

http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101676.asp

(vorige post, onderste link is klikbaar)

de firmware is echt ouder dan de versie die ik nu ehb, geeft ie duidelijk aan dus dat is jammer...

ik probeer die verbinding te leggen via mijn laptop, heb ook nog een pc die ik moet aansluiten maar mijn laptop is nu even de basis zeg maar...

ik heb netgear ook een mailtje gestuurd voor support over het probleem ik weet het echt niet meer hoe dit allemaal zit!

ik denk nu namelijk dat het probleem bij mijn modem ligt kan dat ook? aangezien die router het eigenlijk prima doet, die router legt verbindign met mijn modem maar uiteindelijk is het de modem die de uiteindelijke internetverbinding moet versieren toch? of zie ikd at verkeerd...

al die andere links had ik al eerder doorgenomen en ik doe het toch echt precies zoals het daar staat :(

Hallo Meel,

Vervelend probleem idd. En je hebt gelijk wat betreft het modem! Het rare is en wat ik ook niet snap is dat je cmd.exe het niet doet. Of het commando command in je uitvoeren.
Het zou namelijk handig zijn om te pingen naar je speedtouch. Als je geen antwoordt van je modem terug zouden krijgen weten we dat het aan je modem ligt. Kun je ook niet via start>alle programma's>bureau assosoires>opdracht prompt in je dos-box komen?

zoja voer dan is "ping ipvanjespeedtouch" in, en kijk of je antwoordt krijgt! Zoja kun je met je laptop contact maken met je modem!

Ps: Normaal gesproken is het een fluitje van een cent om een draadloos netwerk te configureren, het is echter lastig om te helpen, als je het niet zelf kan laten zien.
Maar we doen uiteraard ons best!

Laatst bewerkt:
yes! het is opgelost, ik had netgear support ingeschakeld en daar ontving ik vandaag een mail van met ene uitgebreide oplossing voor het probleem..

wat bleek, blijkbaar is die speedtouch modem samen met een paar andere 'merken' niet automatisch ingesteld. Ik moest handmatig het ip van mijn router veranderen en er ee acces point van maken. ik kan niet heel goed utileggen wat er nou was maar ik heb een aantal dingen moeten veranderen en aan moeten sluiten en hij doet het nu! zowel op mijn pc als op mijn laptop.

Jij in ieder geval ontzettend bedankt voor al je tijd en je hulp dat heb ik heel erg kunnen waarderen! Bedankt!!

Groet, Merel

Hoi Meel,

Fijn dat het is opgelost! :)
Volgens mij begrijp ik wat je bedoelt, Dan moest je je dhcp-server uitzetten in je router 'hé?
Volgens mij heb ik dat ook ergens gelezen. Nouja zo leer ik ook eens wat bij! We wisten ondertussen dat het aan je router moest liggen! Ik dacht eerst dat we je routers ip in je modem moesten zetten zodat ze konden communiceren! maargoed...:thumb:

Veel internet plezier, en als er iets is meld het op helpmij.nl!;)
Gr.
Chico.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan