Wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

latipus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Beste lezer,

Ik heb onlangs een 4e pc aangesloten op mij linksys (BEFW11S4) router/accespoint. Heb dit gedaan met linksys usb-adapter WUSB54G (heb eigen pc op dezelfde manier op de router aangesloten, dat is echter een desktop, de pc in kweste is een laptop)
Nu was dat in principe geen probleem, want alles werkt gewoon, totdat ik de pc uitschakel. Als ik hem daarna weer opstart kan er geen verbinding worden gemaakt tot ik de wireless connectie handmatig hertstel. Als de bewuste pc uitstaat staat het LAN-ip-adres nog wel in mijn router, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De pc heeft ook gewoon de juiste naam in de router.

Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn netwerk en als ik vergelijk met anderen hier is dit nog geen echt probleem, maar het stoort me mateloos dat ik iedere keer mijn verbinding moet herstellen terwijl ik weet dat dit niet nodig is.

Wie kan mij helpen?!?

Kijk eens of het helpt als je wireless zero binnen XP uitzet (start/configuratie/systeembeheer/services)

Ik ga er vanuit dat je ook gebruik maakt van de clientsoftware ?!

Eureka!

Mijn probleem is opgelost.

Kwam erachter dat wireless zero bij mij op handmatig stond, vandaar dat ik iedere keer handmatig moest herstellen!

Bedankt voor de tip!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan