Wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Sinds vandaag ben ik der achter gekomen, dat 1 of andere halve gek bij ons via wireless internet op de pc zat (hij stond achter onze achtertuin), ik had dat na een reset in onze router weer aan staan...

hier kwam ik achter doordat onze buurman hem al een paar dagen had gezien...

hij had een map LYNDA shared documents en ook zijn pc staat nog in onze netwerk...

ik heb een linksys wrt54g router

kan ik op 1 of andere manier gegevens zien wat deze persoon gedaan heeft ?

ik heb wireless uitgezet maar is der nog een mogelijkheid dat deze persoon via onze internet kan internetten ?

zijn der ook nog mensen met een serieus antwoord waar IK iets mee kan ?

Ik vrees dat dat toch een erg serieus en goed bedoeld antwoord is.
Omdat jij je router niet beveiligd, kan jouw buurman via je router het internet op. Hetgeen overigens volledig legaal is.
Dat hij ook in jou PC loopt te snuffelen mag weer niet.
Het enige wat jij daar aan kunt doen is inderdaad de boel goed beveiligen of uitzetten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XXlerator
zijn der ook nog mensen met een serieus antwoord waar IK iets mee kan ?

Je laat je deur toch ook niet open ?
Dat moet je dus ook niet doen met je netwerk
Achterhalen wat hij gedaan heeft ie moelijk.
Maar ik aandacht geven aan je beveilig.

Aangezien wireless niet zo een groot berijk heeft moet het iemand uit je buurt zijn of een bekende.
echter heb je in de grote stad ook (heb even niet gekeken waar je woont)
ook jongens en meiden die gewoon rond rijden

Loop trouwens een rondje om je huis en kijk of er geen teken op je muur is gezet
aan die tekens kan men zien of je een open netwerk hebt
vaak zie je dit ook bij bedrijven waar je makkelijk binnen kan komen.

Het is trouwens nog steeds niet strafbaar om te internetten over jouw netwerk als deze niet beveiligd is
zodra er ook maar een kleine beveiliging opzit die gekraakt moet worden ben is het wel strafbaar

nou ik woon dus in een dorpje naast arnhem, hij stond bij onze achtertuin, ik zette wireless in de router uit, zijn mappen verdwenen en hij was ook meteen weg, der staan dus geen tekens op ons huis (net gekeken ;)), schijnbaar kan die nu niet meer op internetn, want toen ik wireless uitzette duurde het 3 minuten en hij was weg ( net te vroeg weg, der waren wat mensen onder weg ), ik weet alleen niet hoe je wireless beveiliging moet instellen ( en daarom ook eigenlijk mijn "topic", beetje onduidelijk van mezelf ) maar kan iemand mij daarmee helpen ?

Mmmmmmm, dat klinkt al een stuk relaxter.
We zijn ook maar allemaal vrijwilligers die elkaar proberen te helpen.
Wanneer jij nu even opzoek gaat naar de manual van je router/modem of wat het ook moge zijn, gaat het vast wel lukken.

Overigens woon ik in een grote stad en is het vanuit een sociaal oogpunt heel normaal dat mensen elkaars wireless gebruiken. We zorgen er dan alleen wel voor dat er geen mappen of schijven gedeeld worden natuurlijk.

Vraag is verplaatst naar de draadloze sectie. :)

Lees hier meer over het beveiligen van je draadloze verbinding.

Overigens woon ik in een grote stad en is het vanuit een sociaal oogpunt heel normaal dat mensen elkaars wireless gebruiken

ja dan heb je allebei toestemming maar deze persoon ( ken hem niet eens ) had dat niet ;)

Nee.
Zodra je je wireless verbinding open laat staan hoef jij geen toestemming te verlenen.
Je stuurt als eigenaar van dat signaal dan namelijk een onbeveiligd signaal de vrije ether in en dat is voor een ieder vrij te ontvangen.
Het is wat anders wanneer je het beveiligd, want het "kraken" van die beveiliging is namelijk weer niet toegestaan.
De mensen hier in de buurt bijvoorbeeld gunnen elkaar wel wat. Die internet verbinding staat toch open, dus hebben ze er geen probleem mee als een passant of een minder daadkrachtige buurt bewoner gebruik maakt van deze verbinding.

Geplaatst door XXlerator
nou ik woon dus in een dorpje naast arnhem, hij stond bij onze achtertuin, ik zette wireless in de router uit, zijn mappen verdwenen en hij was ook meteen weg, der staan dus geen tekens op ons huis (net gekeken ;)), schijnbaar kan die nu niet meer op internetn, want toen ik wireless uitzette duurde het 3 minuten en hij was weg ( net te vroeg weg, der waren wat mensen onder weg ), ik weet alleen niet hoe je wireless beveiliging moet instellen ( en daarom ook eigenlijk mijn "topic", beetje onduidelijk van mezelf ) maar kan iemand mij daarmee helpen ?

Ik vind dat altijd heel aardig van de mensen die dat doen (zeker nu met mijn psp :D )
Alleen heb ik het geluk dat bij mij in de straat bijna iedereen draadloos is en er ook nog zo happy connect uitzend, dat het wel eens voorkomt dat ik op eens op iemand anders netwerk zit wat dan trager is dan de mijne of dat ik me server niet kan vinden :(

Geplaatst door GTD

Ik vind dat altijd heel aardig van de mensen die dat doen (zeker nu met mijn psp :D )
Alleen heb ik het geluk dat bij mij in de straat bijna iedereen draadloos is en er ook nog zo happy connect uitzend, dat het wel eens voorkomt dat ik op eens op iemand anders netwerk zit wat dan trager is dan de mijne of dat ik me server niet kan vinden :(

Nog kieskeurig ook hahahahahahahahahaha

Geplaatst door A.J.

Nog kieskeurig ook hahahahahahahahahaha

[offtopic] dat niet maar in de tijd van de data limit heb ik wel buren van me per ongeluk op kosten gejaagd[/offtopic]

Ik raad je eigelijk dit boek wel aan
netwerk voor dummies

Mensen doen best wel lacherig over dit soort boeken en voelen zich vaak beledigd als je zegt dat zo een boek goed voor hun is, maar dit is gewoon in duidelijke ABC neergezet.
Ik ben ook met dit soort boeken begonnen en als ik weer iets wil leren wat ik niet ken kijk ook ook of er dit soort boeken zijn het is een goede instap voor de wat moeilijkere boeken.

Ik ken die serie, maar die hoef ik niet meer hoor.
maar bedankt voor de tip!:thumb:

Geplaatst door A.J.
Ik ken die serie, maar die hoef ik niet meer hoor.
maar bedankt voor de tip!:thumb:

bedoelde het eigelijk voor XXlerator
:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan