WireTapPro

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Telkens als ik mijn MacBook OS10.4.8 opstart, krijg ik twee programma's als opener : WireTapPro en Ical. Waar kan ik uitvinken dat die programma's niet mogen opstarten? Ik wil de applicatiesl wel behouden. Bij Systeemvoorkeuren / Accounts / Inloggen staan ze niet aangevinkt. Ook in de voorkeuren van beide programma's zie ik niet hoe ik dat kan uitvinken.

Als je bij Systeem > Voorkeuren > Accounts > Inloggen weghaald wel!!
Of als ze in je dock staan. Rechts klikken > Openen in Dock??!!

LaPasta:thumb:

Neen, het staat niet bij mijn accounts/inloggen ook niet in mijn Dock. Waar vind je eigenlijk de opstartprogramma's op een Mac?

Dat staat bij je systeemvoorkeuren. Kijk eens bij je accounts > inloggen.
En ik bedoelde eigenlijk bij iCal in je Dock even rechts klikken
en dan openen bij inloggen. DSan moet het goed gaan
Of anders de permissies na laten kijken met Schijfhulpprogramma in je map
Hulpprogramma's.

Succes

Bij beide programma's staan 'inloggen bij openen' niet aangevinkt.
Bedoel je bij schrijfhulpprogramma Schijf-EHBO dan Volumehersel doen?

Maar staan ze wel in je inloglijst van je SysteemVoorkeuren. Die moet je wel weghalen.
Dat kan met het minteken onder DAT venster.

En inderdaad Schijfhulpprogramma en dan Controleer Volumebevoegdheden op de tab
Schijf EHBO

LaPasta:D

Laatst bewerkt:
Waar kan ik uitvinken dat die programma's niet mogen opstarten? Ik wil de applicatiesl wel behouden. Bij Systeemvoorkeuren / Accounts / Inloggen staan ze niet aangevinkt.
Dat ze niet aangevinkt staan betekent dat ze "niet verborgen" opstarten.
Dat ze in dat lijstje staan betekent wel dat ze opstarten!
Dus inderdaad in dat lijstje selecteren en dan op het minnetje onder die lijst drukken.

Inderdaad jpa, op die manier heb ik dus wiretappro en ical kunnen wissen zodat het niet meer opstart bij inloggen. Maar nu, een week later, doe ie dat plots terug. Is dat ergens een .plist dat moet worden gewijzigd?

Wat vreemd. Ik heb eens gespit in de documentatie van WireTapPro, maar zie daar ook niet dat ie automatisch zou starten bij inloggen, of dat je dat aan of uit kan zetten.
Misschien is er iets anders mis gegaan, en heb je toen je oude inloginstellingen teruggekregen. Ik zou het nog eens uitzetten onder accounts, en dan de computer eens netjes afsluiten en opnieuw starten. Misschien onthoudt ie het dan beter.

Jelle

Ik heb ook nog wat zitten zoeken. Zou het een soort Scheduler kunnen zijn van Ical die de WireTapPro activeert bij inloggen? En zo ja, waar krijg ik dat ding dat uitgezet?

Ik verwacht niet dat iCal iets heeft staan dat WireTapPro kan aantrappen. Maar kijk maar wel even in iCal om te zien of er een item is die een script aantrapt. Wel even alle agenda's (linker lijstje) aanvinken.
Kun je een nieuwe testgebruiker aanmaken en zien of bij het inloggen hetzelfde heeft? Dan weten we of het een gebruikerspecifieke instelling is of een systeembrede instelling.
In het eerste geval zit het echt in accounts-loginitems, in het tweede geval moet je eens kijken in de map /Library/StartupItems. Staat daar iets wat hier op lijkt?

Ik heb het gevonden, denk ik: WireTapPro was aangevinkt als één van de agenda's in iCal, terwijl dit eigenlijk niet de bedoeling was. Het valt mij nu pas op met jouw vraag om een nieuwe testgebruiker te maken. Ik heb intussen al heropgestart en WireTapPro logt niet meer in. Ik veronderstel dat het zal opgelost zijn...:)

Hm. Er was dus een WireTapPro agenda? Dan staan daar waarschijnlijk opstartcommando's in. Als je het vinkje weghaalt, blijven die commando's bestaan, alleen zie je ze even niet.
Je kunt die agenda wel weggooien (selecteer hem en druk op het minnetje onder de lijst), dan ben je er van af.
Dat kan natuurlijk nadat je nieuwsgierigheid de overhand kreeg en je hebt gekeken wat voor items nou eigenlijk in die agenda staan: vink alleen die rare agenda aan en druk op het knopje rechtsonderaan met die streepjes om een lijstje van items te krijgen...

Ik heb de agenda inderdaad er uitgegooid. Dom eigenlijk dat die daarin was geraakt. In een experimentele fase moet ik hem er dus zelf wel ingezet hebben. Maar het voornaamste is nu dat het probleem is opgelost.Alvast bedankt voor de goeie tips.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan