Wisbeveiliging Outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milo92

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een vraagje, telkens verwijdert iemand al mijn bestanden uit mijn Outlook 2003, die staan in Concepten. Nu wil ik weten of het een mogelijkheid is om een beveiliging in te stellen, waarbij de emails uit die bepaalde mappen niet meer verwijderd kunnen worden.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt,

Emile

Vertel ons eerst het antwoord op de volgende vragen:
1. Gebruik je Outlook in een gecentraliseerd netwerk met mailvoorziening (bijv. met een Exchange server) of werk je met Outlook op een stand-alone pc (thuis bijvoorbeeld).
2. Indien in (bedrijfs-)netwerk:
Zijn er mensen die rechten hebben gekregen op je mailbox
3. Indien in thuisomgeving (stand-alone):
Gebruikt iedereen hetzelfde account met bijbehorende Outlook mailinstellingen en -bestanden of heeft iedereen een eigen account met eigen Outlook mailinstellingen?

We horen het wel.

Tijs.

Vertel ons eerst het antwoord op de volgende vragen:
1. Gebruik je Outlook in een gecentraliseerd netwerk met mailvoorziening (bijv. met een Exchange server) of werk je met Outlook op een stand-alone pc (thuis bijvoorbeeld).
2. Indien in (bedrijfs-)netwerk:
Zijn er mensen die rechten hebben gekregen op je mailbox
3. Indien in thuisomgeving (stand-alone):
Gebruikt iedereen hetzelfde account met bijbehorende Outlook mailinstellingen en -bestanden of heeft iedereen een eigen account met eigen Outlook mailinstellingen?

We horen het wel.

Tijs.

Hallo Tijs,

Ik gebruik Outlook 2003 op mijn thuis (stand-alone) PC. Iedereen gebruikt hetzelfde emailadres, met dezelfde instellingen.

Emile

Ik zie geen mogelijkheden om mail te beveiligen in Outlook op een standalone machine. Beveiligen kan alleen in een gecentraliseerde omgeving.

Wat je kunt doen is voor iedereen bij je thuis een gebruikersaccounts in XP/Vista aan te maken, daar een wachtwoord op te zetten die voor iedereen persoonlijk/privé is.

Ook zul je dan je eigen Outlook-bestanden goed moeten beveiligen dat alleen jij daarbij kunt.

Daarna iedereen een eigen e-mailaccount te laten nemen, bijvoorbeeld bij Hotmail.com of Gmail.com (natuurlijk kun jij je eigen e-mail houden).

Kort gesteld: Volledige scheiding van e-mail te bewerkstelligen, waardoor het ook niet meer mogelijk is om te 'klooien' in elkaars e-mail.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan