wissel bestand en virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roby

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.529
hoi allen

Kreeg gisteren een foutmelding dat ik te weinig virtueel geheugen had ?
Ik heb een geheugen van 512 mb ik weet niet waar ik hem op moet zetten ik heb mijn schijf ook opgedeeld , op :C ziet het er zo uit
wisselbestand.jpg

Op ;D :E en :F heb ik helemaal geen wisselbestand .
Wat kan ik hier veranderen om alles beter te laten draaien .

B.V.D
 
Je hebt zelf de maximale grote opgegeven, en het kan voorkomen als je teveel programma's open hebt dat het virtuele geheugen niet meer past in de hoeveelheid die je aangegeven hebt.
Om dat te voorkomen kan je hem zetten op "door windows zelf te bepalen" , je hebt toch ruimte zat op je C: :)
 
ik heb flink zitten lezen en nagevraagt hier en daar en heb nu min en max op 766 staan kijken hoe ie het blijft doen
 
Het lijkt me dat die instelling beslist niet het probleem kan zijn. Het totaal is immers (512+766) dik meer dan een Gig. Welk programma zou daaraan niet genoeg hebben? Ik heb een dergelijke melding wel vaker gezien van Norton AV, en daar is ooit een patch van gekomen. Dus wat is precies de foutmelding, en kun je zien van welk programma?
 
sorry

Op mijn afbeelding had ik hem al verhoogt hij stond min en max 180 en dat was te weinig ben ff benieuwt naar dat wisselbestand op die ander patitions .
 
Voor de beste performance kun je het beste een kleine pagefile op C: zetten en de rest op een andere partitie.
Zie ook: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314482:

The optimal solution is to create one paging file that is, by default, stored on the boot partition, and then create one paging file on another, less frequently accessed partition. Additionally, it is optimal to create the second paging file so that it exists on its own partition, with no data or operating-system-specific files. By design, Windows uses the paging file on the less frequently accessed partition over the paging file on the more heavily accessed boot partition. An internal algorithm is used to determine which paging file to use for virtual memory management.
 
Pas het wisselbestand toe op de snelste hardeschijf als je er maar 1 in de computer hebt maakt het niet uit welke partitie je kiest.

P.S.
Je kunt MSCONFIG gebruiken. Hiermee kun je bepalen welke programma's de computer opstart.

Uitvoeren-> MSCONFIG
 
Jongens bedankt loopt weer lekker zo , ik heb bij msconfig alleen mijn norton mee opstarten .:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan