wissel programma's van HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
ik heb me laatst een game pc gekocht
daar zat een hdd in van 160 gb maar heb er nu een aantal games opgezet en ja schijf is half vol en pc start dus trager op ....

heb er nu een hdd bij gestoken van 500 GB

is het nu mogelijk dat ik men windows en geinstalleerde programmas op die van 160 laat staan en al men games en overige overzet naar die van 500
en zo ja hoe het best te doen ?
en gaan ze dan nog werken als deze dan ineens op andere schijf staan ?

kan er me iemand wat uitleg geven ?
dank u

mvg

Het trager opstarten komt niet door de halfvol zijnde schijf, maar door óf jouw surf en / of installatiegedrag van allerlei software en / of door een gebrek aan wekelijks onderhoud.
Nee, je kan in principe niet de games overzetten. Wel opnieuw installeren.
Als je handig genoeg bent, dan kun je vooraf eventuele saves localiseren in een map 'saves' of whatever en die map even parkeren en later naar die nieuwe harddisk overzetten, dát gaat wel goed.

Laatst bewerkt:
ok bedankt

en van dat traag opstarten hoe moet ik dan volgens u installeren ?

mvg

Ik snap je vraag niet ?

Wat ik met mijn posting bedoelde is het volgende:

er zijn 'lieden' onder ons die lukraak elk leuk / interessant / vrolijk programmaatje dat zij op het grote boze w w w tegenkomen, downloaden en installeren. Wanneer het niet zo leuk is en het programma wordt weer verwijderd, dan blijven vaak registerverwijzingen achter. Bij maar vaak genoeg allerlei meuk downloaden leidt dat onvermijdelijk een keer tot een trage pc.
Daarnaast wordt bij vage software soms ook een heleboel andere ellende binnengehaald die het systeem vertragen.

maar op deze pc staat geen internet aangesloten ... ale nog niet
gebruik hem enkel nog maar om te gamen

meer dan games installeren en spelen is er nog niet mee gebeurd

en toch werkt hij veel trager ... valt echt wel op hoor als die opstart

Is onmogelijk als er alleen maar games zijn geïnstalleerd. Ik weet zeker dat er naast de bij aflevering geïnstalleerde software, tools als antivirusprogje en sidebar gadgets zijn geïnstalleerd.

Reden waarom ik dat zo zeker weet? Een game wordt namelijk tijdens de Windows opstart niet 'geladen' zodat geïnstalleerde games niet voor vertraging kunnen zorgen.

weet ik ook wel

en op deze pc staat nog niets geinstalleerd van progs buiten winrar
en bij opstarten staat ook alles wat niet moet aanstaan uitgevinkt zodat er niets opstart als windows start

op pc staat echt waar enkel winrar en games
en na de 6de game installatie ... heropstart en dan zag je echt verschil wel hoor

Jij ervaart het en dus is het zo, maar, hoe zit het met wekelijks onderhoud?

Laatst bewerkt:
ma bon ... zal dan alles herinstalleren van games om die dan op die 2de schijf te gebruiken he

maar wat zou nu het beste zijn om windows zelf op te installeren
op die van 500 of 160

en met welke reden dan ?
deze vraag : niet om moeilijk te doen maar wel om het te weten en zo dan ook weeral wat bij te leren he ;-)

Vrij eenvoudig : je gebruikt de kleinste schijf voor de kleinste software en da's Microsoft software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan