wisselbestand in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Het eeuwige mysterie…. het wisselbestand van windows… hoe krijg ik de beste prestaties?

Mijn systeem ziet er als volgt uit:
P4 1.5Ghz
1Gb SDRAM
HDD 80Gb (in 3 partities) met XP geïnstalleerd op C:\
HDD 40Gb (in 2 partities) een partitie van 5Gb exclusief voor het wisselbestand, grootte van het wisselbestand wordt beheerd door Windows.

Het idee achter deze setup, waarbij het wisselbestaand een eigen partitie heeft, had twee redenen:
1. minder fragmentatie op C:\
2. snellere toegang tot het wisselbestand, omdat dit fysiek op een ander schijf staat dan het besturingssysteem (dus geen "heen en weer springen" op dezelfde schijf tussen data en wisselbestand)

Ik vraag me alleen af… is dit wel zo’n slimme setup, of kan ik toch beter het wisselbestand op C:\ houden, omdat daar ook het besturingssysteem staat? En moet ik de grootte van het bestand door Windows laten bepalen, of kan ik beter zelf een minimum en een maximum vaststellen (en hoeveel zou dat dan moeten zijn)?

Volgens mijn, is het het beste als je het OS en je swapfile op dezelfde partitie hebt en laat beheren door windows, of anders een grootte van 2x je ram. dus 1 gieg ram = 2 gieg swap.

nop, het beste is om OS op de ene schijf en wisselbestand op de andere. Wat je dan met je documenten doet weet ik ook niet, maar ik weet wel zeker dat als je je documenten op nog een andere schijf zet je de beste prestaties hebt!! wel allemaal op een 7200 RPM en met het wisselbestand en windows 16 MB cache(liefst 10000 RPM:p maar das goed voor rijke luizen en dan hang je beter je geld aan nog een gigje meer ram waardoor het 100 keer sneller gaat en je goedkoper uitkomt:p)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan