Wisselbestand op een andere harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Het wordt aangeraden om je wisselbestand op een andere schijf te zetten dan je C schijf.
Dat heb ik dus gedaan, het staat nu op D, maar het systeem is merkbaar trager geworden.
Waar zou dat aan kunnen liggen ?
Ik moet erbij zeggen dat mijn C schijf een RAID 0 configuratie is, twee schijven van 320 GB in RAID, terwijl die D schijf een enkele schijf is die van RAID géén gebruik maakt.
 
Het wordt aangeraden om je wisselbestand op een andere schijf te zetten dan je C schijf.
Dat heb ik dus gedaan, het staat nu op D, maar het systeem is merkbaar trager geworden.
Waar zou dat aan kunnen liggen ?
Ik moet erbij zeggen dat mijn C schijf een RAID 0 configuratie is, twee schijven van 320 GB in RAID, terwijl die D schijf een enkele schijf is die van RAID géén gebruik maakt.
Ik denk dat dat juist het probleem geeft.
je windows staat op een RAID configuratie, en het wisselbestand niet meer. Doordat die D schijf geen RAID heeft, is die schij dus in feite ook trager. Gewoon je wisselbestand terug op C zetten, ik doe dat toch ook altijd. :p
 
Daar zat ik ook een beetje aan te denken.
Maar okay dan ga ik het denk ik weer terugzetten.
En dan het beste door windows laten beheren ? ( ik heb 2 GB werkgeheugen )
 
Daar zat ik ook een beetje aan te denken.
Maar okay dan ga ik het denk ik weer terugzetten.
En dan het beste door windows laten beheren ? ( ik heb 2 GB werkgeheugen )
Nee gewoon dan het dubbel van je ramgeheugen pakken. Dus zowel begingrootte als Maximumgrootte op 4096 zetten :)
 
Oorspronkelijk stond de begingrootte op 2046 en de max op 4092. Kan ik dan beter dat zo weer terugzetten, of het zoals jou doen door allebei dezelfde waarden op te geven ?
 
Oorspronkelijk stond de begingrootte op 2046 en de max op 4092. Kan ik dan beter dat zo weer terugzetten, of het zoals jou doen door allebei dezelfde waarden op te geven ?
beter allebei op 4096 zetten. Waarom? Omdat als je 2 verschillende waardes instelt, dan gaat xp altijd zitten te wisselen daartussen, wat een lichte vertraging kan veroorzaken. Als je begin- en max. grootte op hetzelfde instelt, blijft dat ook hetzelfde staan, en zit windows niet constant te wisselen tussen 2 waardes.
 
beter allebei op 4096 zetten. Waarom? Omdat als je 2 verschillende waardes instelt, dan gaat xp altijd zitten te wisselen daartussen, wat een lichte vertraging kan veroorzaken. Als je begin- en max. grootte op hetzelfde instelt, blijft dat ook hetzelfde staan, en zit windows niet constant te wisselen tussen 2 waardes.

Supertip !
Bedankt voor je informatie en ik ga het aanpassen.
Leerzaam draadje is dit.
Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan