wisselbestand op usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
In vista heb je readyboost, waarbij automatisch een usbstick of een ander soort flashgeheugen kan gebruikt worden als uitbreiding/vervanging van het wisselbestand.

Is het een goed idee om dit ook in xp te doen? Het wisselbestand ipv op harde schijf op een usbstick zetten?

Of zijn er nadelen?
 
Kan je ook uitleggen waarom niet?

Kzou het namelijk interessant vinden.

1. Meer schijfruimte op m'n harde schijf
2. sneller bestanden lezen en schrijven van m'n harde schijf
 
Simpelweg omdat XP geen ReadyBoost ondersteunt...
 
Ja, dat weet ik

Uiteraard bedoel ik het handmatig instellen van het wisselbestand. Readyboost zou onmogelijk zijn in xp...
 
Hoi !

Is niet onmogelijk: http://www.eboostr.com/download/

Door mij uitgebreid een aantal maanden getest; evenals bij Vista zijn de resultaten sterk afhankelijk van het geinstalleerde intern geheugen.

Greetz,

Harry.
 
Waarom extra programma als het met windows xp zelf ook kan??? (systeemeigenschappen, geavanceerd, instellingen prestaties, geavanceerd, virtueel geheugen wijzigen)

Ik vraag me alleen af of het een goed idee is (deze standaardinstellingen op deze wijze te wijzigen)
 
Hoi !

Als in XP 1,5 Gig geheugen of meer hebt kun je het virtueel geheugen gewoon op 0 zetten !

(let wel: 32-bits versie).

Doe ik op iedere PC die ik installeer; het geeft inderdaad een snelheids-winst.

Dus: wat wil je nu precies ?

Greetz,

Harry
 
Hoi !

Als in XP 1,5 Gig geheugen of meer hebt kun je het virtueel geheugen gewoon op 0 zetten !
(let wel: 32-bits versie).
Doe ik op iedere PC die ik installeer; het geeft inderdaad een snelheids-winst.
Dus: wat wil je nu precies ?
Greetz,
Harry
Ook bij minder geheugen kun je dat evt. instellen.

Stel dat je een oud peeceetje hebt;
Pentium4 2,0Ghz, 256Mb en 40Gb hdd.
Die kun je nog gebruiken met WinXP. Vlot is anders, maar een beetje internet, msn of mail draait er op.
Als je dan een USB stick over hebt zou je daar best eens virtueel geheugen op kunnen zetten lijkt me. Als dit gaat moet je wel een USB2.0 aansluiting kunnen gebruiken anders heeft het geen sowieso geen zin natuurlijk.
Ik zou het gewoon eens proberen...
 
Ik heb momenteel dus idd het wisselbestand uitstaan. heb 1919 MB RAM
Maar ik weet niet of het voldoende gaat zijn als ik een game ga spelen of film ga bewerken. Dus mij lijkt het dat ik een usbstick die ik nu ook voor readyboost gebruik ook als medium voor het wisselbestand kan gebruiken (ipv de harde schijf).

Of kan ik het beter zo laten?
 
Dit lijkt mij en juist en duidelijk antwoord!
Niet doen.:confused:
vis ta zei:
Maar kan je dat dan even beargumenteren?

Inderdaad het lijkt jou "juist en duidelijk". Zonder argument te noemen ben je niets duidelijker dan zo'n verkoper uit een reclamespotje.

Geef gewoon kort aan waarom. Bijvoorbeeld;
-Een USB-stick kan normaal bijv. 2000x beschreven worden voordat deze op is. Als deze als virtueel ram gebruikt wordt zal deze dus al heel snel de geest geven.
(Vista's ReadyBoost gebruikt het flash geheugen niet zoals virtual memory in XP)

of

-Een USB is vergeleken met het DDR-geheugen in je computer nog steeds erg traag en vergeleken daarmee dan nog veel te duur om daarvoor te gebruiken.
 
2000x? Dat is schokkend. Ben ik wel benieuwd naar hoe readyboost het aanpakt.

Weet je toevallig nog waar je dat ooit gelezen, gezien of gehoord hebt van die usbsticks? Lijkt me nl wel interessant.
 
Hoi !

Sorry, maar je kunt je virueel geheugen bij 2 Gig intern onder XP gewoon uitschakelen, onafhankelijk van de applicatie.

Afgezien van de reeele argumenten van @gerika: waarom zou je dat doen ?

De readyboost in Vista 32-bits brengt ook geen enkele snelheidswinst bij 3 Gig intern geheugen !


Met het door mij aangehaalde progje eboostr in XP 32-bits hetzelfde: de USB-stick wordt bij 2 Gig intern nauwelijks aangesproken.

Dus: zinloos.

Maar: voel je vrij om het uit te proberen, tenslotte is eigen ondervinding het beste.

Greetz,

Harry.
 
2000x? Dat is schokkend. Ben ik wel benieuwd naar hoe readyboost het aanpakt.

Weet je toevallig nog waar je dat ooit gelezen, gezien of gehoord hebt van die usbsticks? Lijkt me nl wel interessant.

Die 2000 was zo uit m'n hoofd. Dat was iets te negatief schijnbaar (m'n hersenen raken corrupt :confused: ) Maar ik wist wel dat het beperkt was. Zie maar;
http://www.esacademy.com/faq/docs/flash/lifetime.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/USB_flash_drive
wikipedia zei:
Like all flash memory devices, flash drives can sustain only a limited number of write and erase cycles before failure[20]. Mid-range flash drives under normal conditions will support several hundred thousand cycles[20], although write operations will gradually slow as the device ages. This should be a consideration when using a flash drive to run application software or an operating system. To address this, as well as space limitations, some developers have produced special versions of operating systems (such as Linux in Live USB) [21] or commonplace applications (such as Mozilla Firefox) designed to run from flash drives. These are typically optimized for size and configured to place temporary or intermediate files in the computer's main RAM rather than store them temporarily on the flash drive.
 
Hoi !

Sorry, maar je kunt je virueel geheugen bij 2 Gig intern onder XP gewoon uitschakelen, onafhankelijk van de applicatie.

Afgezien van de reeele argumenten van @gerika: waarom zou je dat doen ?

De readyboost in Vista 32-bits brengt ook geen enkele snelheidswinst bij 3 Gig intern geheugen !


Met het door mij aangehaalde progje eboostr in XP 32-bits hetzelfde: de USB-stick wordt bij 2 Gig intern nauwelijks aangesproken.

Dus: zinloos.

Maar: voel je vrij om het uit te proberen, tenslotte is eigen ondervinding het beste.

Greetz,

Harry.

Harry dus als ik jou goed begrijp,heeft een wisselbestand instellen als je 2 GB intern geheugen hebt geen zin.
Ik heb namelijk 2 GB intern wel nog sdram geheugen.
 
Hoi !

Tja, sdram-geheugen......is in theorie de helft langzamer dan DDR.

Door mij nog niet uitgetest; ik zou zeggen, probeer het eens en laat je ervaringen hier weten.

Ik ben echt benieuwd.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan