wisselbestand op usb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Tja, sdram-geheugen......is in theorie de helft langzamer dan DDR.

Door mij nog niet uitgetest; ik zou zeggen, probeer het eens en laat je ervaringen hier weten.

Ik ben echt benieuwd.

Greetz,

Harry.

Ik heb net de boel verandert,ik heb een aparte partitie gemaakt voor het wisselbestand en daar voor 1 Gb gebruikt en het wisselbestand van c waar windows op staat uitgezet.
Nu maar afwachten.
 
Wat betreft die tekst op wikipedia, ik vind het wel vreemd om te stellen dat een usbstick z'n data 10 jaar gegarandeerd kan behouden. Dat hangt er bij een flashgeheugen toch allemaal van af hoevaak je hem gebruikt en dus hoe vaak hij 'opgeladen' wordt? Als je hem nooit gebruikt dacht ik dat na 2 jaar je data al foetsie kon zijn op zo'n usbstick of geheugenkaart, tenzij hij voldoende stroom krijgt in tussentijd...

Wat betreft het wisselbestand op een andere partitie zetten gaat niets aan de snelheid veranderen... wisselbestand staat nog steeds op jezelfde harde schijf. Qua stabiliteit denk ik dat het ook niet zoveel gaat geven aangezien het om een wisselbestand gaat en die standaard wel goed zit op de windowspartitie, die toch sowieso 'lijdt'.

Ik ben bang dat je de andere partitie nu onstabieler gaat maken dan nodig (afhankelijk van wat erop staat), het lijkt me alleen zinnig als op de andere partitie niets staat (waarop ik me dan ga afvragen waarom je die partitie hebt, want alleen voor het wisselbestand lijkt dan ook weer gek) of als je schijfruimte te kort kwam op je windowspartitie, dan lijkt het me wel een goed idee. Maar dan kan je zoveel dingen op je andere partitie overzetten...
 
Hoi !

Tja, sdram-geheugen......is in theorie de helft langzamer dan DDR..
Dat SD-ram trager is dan DDR maakt in de kwestie van wel of geen Virtueel geheugen niet uit.
Als je voldoende intern geheugen hebt in je PC is het "zonde" om Virtueel Geheugen aan te laten spreken. Je harddisk is ten allen tijde nog langzamer dan je ram geheugen ;) .
Als je zelfs niet doet aan zware applicaties voor bijv. foto- of videobewerking Kun je aan 1Gb intern geheugen ook genoeg hebben en kun je ook dan al het virtuele uitschakelen.
 
Dus flashgeheugen kan ooit opgeraken.

Dan vraag ik me toch af of SSD er ooit gaan 'door'geraken. Ze hebben nog niet genoeg nadelen zo en dan komt dit er nog bij :p
 
Dus flashgeheugen kan ooit opgeraken.

Dan vraag ik me toch af of SSD er ooit gaan 'door'geraken. ...
Voorlopig wordt het dan vooral ook toegepast voor servers die er goed kunnen profiteren van de snelle toegangstijden. Denk aan web- of database-servers.
De lees en schrijfsnelheid van een SSD is niet eens zo veel hoger, maar de toegangstijden maken wel een enorm verschil 0,1 of 7 ms.
 
Ja klopt, lees en schrijfsnelheden zouden zelfs trager zijn geloof ik. Groter voordeel is het lagere energieverbruik en in zulke netbooks. Wel balen als je SSD dan ineens op is. Is je hele flashgeheugen er dan aan of alleen de sectoren die reeds te veel beschreven zijn? In dat laatste geval is het minder dramatisch want kan je nog een backup maken maar kan ik me wel voorstellen dat je besturingssysteem heel erg onstabiel wordt en vaak zal gaan bevriezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan