Wisselbestand (pagefile.sys)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HahaJeKeekHier

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hallo,

recent heb ik ontdekt dat mijn 512MB ddr-1 ram niet voldoende is om mijn spel te spelen.
hij doet het wel, soms een stukje zonder gestotter maar het is niet leuk om zo te spelen.
dus ik ging een beetje rondgooglen op ram, en virtueel geheugen omdat ik dus die melding kreeg: Te weinig virtueel geheugen, windows maakt tijdelijk wat extra"- bla bla..

ik heb wat dingetjes uitgezocht maar klopt het dat virtueel geheugen (met andere woorden pagefile.sys) je beter op een andere partitie kunt zetten? nu heb ik al een opgedeelde HDD en ik heb het al op de andere gezet maar die pagefile.sys heb ik nou op beide schijven, 1tje ongebruikt en de ander wel. is dat virtuele gedoe nou ook sneller?

En hoe open je eigenlijk pagefile.sys? hij zegt dat het te groot is voor kladblok hehe.

ik ben van plan om aanstaande dinsdag wat extra ram geheuge erbij te kopen zodat ik uit kom op 1gb omdat iedere keer als me spel een beetje schokt dat gaat die led branden op me kast, die rode van de harde schijf en dan hoor je ook gekraak. nu maakt mij HDD al veeeeel meer lawaai dan normaal en iemand heeft em al kapot verklaard maar betekent dit gekraak nou dattie het aan het schrijven en lezen is van pagefile.sys? effe om zeker te weten. en hij kraakt ook met name als je b.v "level 1" hebt geladen, en dan ineens heel erg snel "vliegt" in een "vliegtuig (virtueel dan)" naar "level 2" vliegt, dan gaat het spel ineens heel erg schokken en laat hele stukken van de actie achter en dan maakt mijn harde schijf een hels kabaal en de rode led staat fel aan. ik had ook al een filmpje gezien van waarom een harde schijf nou zoveel lawaai maakt, volgens dat filmpje maakt ie dat krakende geluid omdat dan de leeskop heen en weer gaat.

en waarom is dual core nou sneller dan een pentium 4 met hyperthreading?
(ik bedoel waarom is 2 cores + 2 threads sneller dan 1 core met 2 threads?)

hmm deze vragen beginnen al gauw naar de hardware kant te gaan..
naja dit was een heel verhaal ik hoop dat je er een beetje uitkomt,
het gaat me er met name even om of dat gekraak wel pagefile.sys is, en hoe je .sys bestanden opent. en of het ook waar is dat je wisselbestand beter op b.v E:\ kan ipv C:\.

Alvast bedankt, J.Dwars

Alle bijzonderheden van het wisselbestand, of virtueel geheugen, kun je nalezen in dit artikel op Planet.

Ja die had ik al gelezen, maar weet je ook of dat gekraak wel het geschrijf/lees naar mijn HDD is? heeft u ook een programma om .sys te openen? gewoon om te kijken wat er nou allemaal in staat enzo. en in dat artikel staat ook dat als je je wisselbestand op een andere schijfpartitie zet dat het dan sneller is, maar waarom dan?

Al ben ik het niet eens met planet dat een andere partitie per definitie performance verbetering inhoud, sterker nog, dr zijn mensen die beweren dat een andere partitie zelfs performance verlies betekend aangezien het wisselbestand door de zelfde koppen gelezen en beschreven moet worden waardoor de koppen een "langere"weg moet bewandelen.

Andere schijf betekend wel performance verbetering aangezien een andere set koppen onafhankelijk van de andere partities het wisselbestand bediend,,,

Je wisselbestand is gefragmenteerd, zet die op 0, reboot en zet hem op een vaste waarde van 500mb, lees hier waar en hoe, en gebruik ook die tip over het register, ben je van dat geratel af.

Overigens werkt XP met 1 tot 1,5 gig. intern geheugen het best en heb je bij de laatste ook geen wisselbestand meer nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan