wisselbestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Wie kan mij zeggen wat een wisselbestand is.
Wat het doet en wat ik er mee kan doen.
Ik heb Win XP home edition

Groetjes Onne

Het wisselbestand is een soort van uitbreiding van je interne geheugen. Soms is je werkgeheugen volgeraakt(zware applicaties die draaien op de achtergrond "vreten" ruimte) en dan kan Windows er niks meer naar wegschrijven, hiervoor is het wisselbestand bedacht er wordt dan (tijdelijk) weggeschreven naar je wisselbestand. Dit wisselbestand is echter een stuk langzamer dan je interne geheugen want bevind zich op je hardeschijf. Ik hoop zo je vraag voldoende beantwoord te hebben!

Greeetzzz,
Niels

Wisselbestand is de page file, dit is zeg maar een bestand wat je windows gebruikt als ie te weining ram/intern geheugen heeft dus zeg maar je hebt 256 mb in je computer en als windows dan 256 gebruikt heeft (je bent bijvoorbeeld een spelletje aan het doen ofzo) dan maakt / spreekt windows een bestand aan (je page file) wat ie dus gebruikt als extra geheugen.

wat je hier aan hebt? nou ja als je dus te weining vrij geheugen hebt kan je toch vrij vlot door werken

nadeel hier aan is echter dat je HD veel trager is dan je intern geheugen is en dat je dus zeg maar het ratel effect krijgt (je HD begint vlink te brommen)

en wat je er mee kan doen? je kan het groter en of kleiner maken, maar daar heb je eig maar weining aan, windows XP kan dat prima zelf regelen.

hoi,

ik ken niks van wisselbestand etc. maar veranderde op aanraden van clickxmagazine de instellingen, de instelling was min 288 en max 576, nu staan min en max op 348 en de pc werkt merkelijk sneller........ik heb 3 x 64 ram steken op een P2 350.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan