Wisselbestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
1.666
Hoi,


Zojuist XP opnieuw geïnstalleerd op een computer.

Dus ik denk, even het wisselbestand goed zetten:
xmrh3q.jpg

Voor de herinstallatie stond het op 3070-6140, dus dat wilde ik nu ook weer hebben.

Mooi niet dus.
Krijg deze melding:
352gi82.png


Dat vind ik raar want deze melding heb ik nog nooit gehad, heb toch al wel best vaak de grootte van het wisselbestand veranderd, en altijd was de maxima boven de 4096..
 
Hoeveel fysiek geheugen heb je en waarom wil je zo'n groot wisselbestand?
 
Hoeveel fysiek geheugen heb je en waarom wil je zo'n groot wisselbestand?

In deze pc zit 2GB.
Waarom?
Omdat dat aanbevolen wordt. :D
1.5x aantal dat je hebt = 3072.

Maar zat ook even te denken, er is ook een Data partitie, kan het wisselbestand ook daar op zetten natuurlijk, misschien dat het dan wel werkt? :D
 
Bij XP zou je het zelfs uit kunnen zetten of op 100MB met 2GB geheugen, maar goed. Je hebt dat helemaal niet nodig zo groot. Je kan het dan net zo goed door Windows zelf laten beheren. Ik heb zelf 4GB en draai Vista Ultimate 64 BIt en heb het op 1GB min en max ingesteld. Draait probleemloos.
 
Bij XP zou je het zelfs uit kunnen zetten of op 100MB met 2GB geheugen, maar goed. Je hebt dat helemaal niet nodig zo groot. Je kan het dan net zo goed door Windows zelf laten beheren. Ik heb zelf 4GB en draai Vista Ultimate 64 BIt en heb het op 1GB min en max ingesteld. Draait probleemloos.

Hm, ik snap dat wisselbestand niet hoor.
Ene keer wordt er gezegd van jaa 1.5x en nu zeg jij weer wat anders. :D
Zet hem wel op die tweede optie, door systeem beheerde blabla.
 
Wat je aangaf klopt ook wel en dat adviseert Microsoft ook. Voor vrijwel iedereen in het door het systeem te laten beheren goed genoeg. Er zijn mensen die afwijken van het normale advies.:)
 
Lijkt mij dat je je C: schijf nog als FAT32 bestandssysteem hebt staan, en dan kunnen bestanden niet groter zijn dan 4 GB, hetgeen overeenkomt met de grens die jou gemeld is.

Zet het om naar NTFS via:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert c: /fs:ntfs
Er zal gemeld worde dan daarvoor een herstart nodig is. Bevestig de vraag of dat dan mag gebeuren, en start je pc opnieuw op.

Succes,

Tijs.
 
Lijkt mij dat je je C: schijf nog als FAT32 bestandssysteem hebt staan, en dan kunnen bestanden niet groter zijn dan 4 GB, hetgeen overeenkomt met de grens die jou gemeld is.

Zet het om naar NTFS via:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert c: /fs:ntfs
Er zal gemeld worde dan daarvoor een herstart nodig is. Bevestig de vraag of dat dan mag gebeuren, en start je pc opnieuw op.

Succes,

Tijs.

Weet voor 100% zeker dat het NTFS is. Zelf met Gparted aangemaakt.
Zie ook:
25p1gg4.png


Geformatteerd als NTFS.
 
Probeer het nog eens, en maak nog 2 schermafdrukken:
1. Zet de waarden die jij wenst in de juiste vakjes, en maak een schermafdruk vóórdat je op de knop Instellen drukt.
2. Maak een schermafdruk van de foutmelding die ontstaat ná het drukken op de knop Instellen.

Tijs.
 
Probeer het nog eens, en maak nog 2 schermafdrukken:
1. Zet de waarden die jij wenst in de juiste vakjes, en maak een schermafdruk vóórdat je op de knop Instellen drukt.
2. Maak een schermafdruk van de foutmelding die ontstaat ná het drukken op de knop Instellen.

Tijs.

Ik ben momenteel al weer een hele herinstallatie verder, er waren op de een of andere manier files corrupt.

Nu kan ik de wisselbestandsgrootte wel op 3070-6140 zetten. :)
 
Fijn dat het opgelost is.

Graag nu even klikken op "Vraag is opgelost" in vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan