Wisselen gebruikersaccount werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

berthog

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
6
Wanneer er 1 gebruiker is aangemeld in windows xp en je over wil schakelen naar een andere gebruiker (start->... afmelden en wisselen) werkt dit niet meer. Heeft het altijd wel gedaan.
Als je de 2e gebruiker inlogt, lijkt het even of hij opstart, maar dan verschijnen weer de twee gebruikersfotro's. Ook na herhaaldelijk het wachtwoord intypen, gebeuret er niets en blijft alleen de eerst aangmelde en ingelogde gebruiker aktief. De 2e krijg je dus niet aktief.
De enige manier om te wisselen van gebruiker is de pc afsluiten, opnieuw opstarten en dan de andere gebruiker aanmelden.
Ik heb alle instellingen al nagezien. Ook het fast switchen etc. bij de gebruikersaccounts.
Er is al een topic op dit board over dit probleem, maar dat werkt bij mij niet. Alles wat daar in staat heb ik al geprobeert. helaas....
Graag een goede tip...
 
Je bedoelt dit topic?
We kwamen daar niet verder en hebben niet gehoord of die laatste linken van Microsoft hebben geholpen.
Verder kunnen we dan bij jou ook niets doen.

Je kunt je services nog eens nakijken zoals daar aangegeven.
 
Fastswitchen al gedaan. ..Toch nog deze tip. Naar "Gebruikersaccount" en door naar "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" en vervolgens het vinkje weghalen voor "Snel naar andere gebruiker overschakelen". Dan klikken op "Opties toepassen" Alles afsluiten en de PC herstarten.

Nu eerst downloaden en installeren "Tweak UI" op te halen van deze site: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx (Iets scrollen.)

Na installatie naar optie "Logon". De "Administrator" kan aangevinkt worden en alle op de PC geregistreerde gebruikers en eventuele "Gast" Als zij allemaal aangevinkt staan, dan opent Windows altijd met het Welkomvenster, tenzij bij "Autologon" in "Tweak UI" deze optie wordt aangevinkt. Nu de weg terug naar "Gebruikersaccounts" en weer een vinkje zetten voor de regel "Snel naar andere gebruiker overschakelen". Op "Opties toepassen" drukken! Alles weer afsluiten en PC herstarten. Daarna "Start > Afmelden" toepassen. Werkt het nu wel?

Edit: als je dat prettig vindt, kan ik je ook nog de manier vertellen waarop je "Administrator" kunt veranderen in elke door jou gewenste naam.
Hetzelfde geldt voor "Gast". (Voorbehoud: je moet dan geloof ik wel Windows XP Pro hebben.)
 
Laatst bewerkt:
En als je met deze tips geholpen bent wil je dit dan s.v.p. hier nog melden? Dan kunnen we n.l. nog iemand gelukkig maken :)
 
Wissel probleem Win XP

Ik heb het allemaal geprobeert en... helaas... het werkt niet.
Ook tweak Ui lost het probleem niet op.
1 persoon inloggen werkt, maar wisselen van gebruiker lukt niet.
Wil je wisselen dan MOET je de pc afsluiten EN opnieuw opstarten.

Verder kom ik nog een paar problemen tegen. (Het kan niet op..)
De Win XP firewall werkt niet meer. Hij geeft aan dat door een onbekend probleem de firewall gegevens niet weergegeven kunnen worden. verder blijkt systeemherstel niet goed te functioneren. Ik kan mijn systeem NIET terugzetten naar een herstelpunt van voor 21 januari 2006. Alle gemaakte herstelpunten staan wel op de kalender, maar na systeemherstel geeft hij aan dat het misluikt is en dat er geen wijzigingen in het systeem zijn aangebracht.
Misschien weet iemand wat de combinatie van deze problemen inhoudt, of heeft iemand hier ervaring mee. Kortom: Ik hoor graag van jullie.
 
Ga om te beginnen maar scannen op trojans (Ewido) en op virussen bij Bitdefender. Dat lijkt me wel raadzaam.
Ik weet dat het wisselen van users heel makkelijk moet gaan. Zelf pas zo'n ingedeelde pc geinstalleerd.
Jij logt af maar je programma's en downloads blijven gewoon doorlopen.
De ander doet het zijne en later kun je weer terug.
Het moet in iets ongelooflijk doms zitten.
Omdat er nu meer services niet goed lopen raad ik je toch aan de prioriteit even bij het scannen te leggen.
 
Wisselen XP

Heb ik allemaal al gedaan.
Is wel wat uitgekomen (trojans) GEEN virussen.
Alles gescand en geschoont.
Probleem was er voor die tijd en na de tijd.
 
Nou, trojans kunnen de boel wat services betreft anders behoorlijk verzieken.
Hoe is het nu met systeemherstel?
Kijk anders de services eens goed na. Wie weet moet er nog eentje gestart worden.

start/uitvoeren/typ services.msc
 
XP wiseling

Heb ik gedaan, maar welke zou dan geactiveerd moeten worden om de wisseling weer aan te zetten en evt de firewall weer an te zetten??
Ik word daar nl niet erg wijs uit.
 
Comptabiliteit voor snelle gebruikerswisseling: Gestart en automatisch.
Je dubbelklikt op die regel, zet het op automatisch en start de service.

Hetzelfde voor System restore service - gestart en automatisch.

Als je zelf een firewall hebt, b.v. van Norton of ZoneAlarm dan moet je
de Windows firewall uit zetten. Heb je deze niet dan de volgende regel negeren.
Windows Firewal. Stoppen en op uitgeschakeld zetten.
 
Tenslotte moet je even kijken of Terminal Services gestart en automatisch staat.
 
Wisselen XP

Heb ik getracht. Werkt niet. geeft fout 1083. dat hij de service niet kan starten.
 
Nu komen we in de buurt.
Terminal service is afhankelijk van Remote procedure Call (RPC)
Deze hoort ook gestart en automatisch te staan.
'k Ben benieuwd of je deze kunt inschakelen.
 
XP wissel

Deze stond wel aan.
Heb hem een keer uitgezet en weer automatisch + gestart.
Hier dus geen probleem mee.
Ik heb bij de afhankelijkheid echter ook nog een andere verwijzing gevonden.
De fast user Switch Capability en deze doet het niet.
Ik lees uit de toelichting dat deze gebruikt wordt voor het wisselen van profiel.
Ik weet alleen niet hoe ik deze weer aan de gang moet krijgen.
Hij staat nu op handmatig + gestopt.
Misschien weet jij raad....
 
Hahaha, juist die moet gestart en automatisch staan.
 
wisselen van user maakt PC heel traag

hallo allemaal,

bij mij werkt het afmelden en aanmelden als andere user wel, alleen als ik dat doe, wordt de PC heel traag!

zo traag dat ik er altijd maar voor kies de PC helemaal te herstarten.

weet iemand waar dit trage hem in zit? Het is niet zo dat ik onder de vorige user nog zware bestanden aan het downloaden ben of zware processen aan het draaien ben of zo.

alvast bedankt voor evt reacties,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan