Wisselen tussen formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

neleke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Ik heb 2 formulieren:
Formulier 1; geeft records weer, oa. een klant ID.
Formulier 2; is een overzicht van verschillende raporten en een besturingselement met het Klant ID.

Form 1 is geopend. Bij het openen van form 2 verschijnt het klant ID keurig in het bedoelde besturingselement.

So far so good :D

Wissel ik tussen de 2 formulieren en kies ik een andere klant dan is het de bedoeling dat het klant ID in het 2de formulier mee verandert wanneer dit formulier weer actief wordt. Alleen welke gebeurtenis moet ik gebruiken om dit voor elkaar te krijgen en welke code moet ik dan gebruiken?

Groetjes,
Neleke

Kun je dit even wat duidelijker uitleggen????

Neleke

Ik weet het niet meer precies. In het grijze verleden heb ik het wel eens gedaan.
Type een waarde in bij formulier 1. Daarna de methode OnChange bij Klant-id definiëren met daarin de functie Form2.Recalc gebruiken.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeel:D
Is niet zo moeilijk.

Ervanuitgaande dat formulier1 altijd openstaat als je formulier2 activeert kun je één en ander regelen bij de gebeurtenis Bij Focus van het formulier.
Je moet dan een requery uitvoeren op de objecten van het formulier die afhankelijk zijn van het KlantID.
Het goede KlantID kan daarbij afkomstig van formulier1.
Als het goede KlantID op formulier2 staat, moet je dat als eerste goed zetten.

Bartjeeeeeeeee!!!!!!!!!!

Het is gelukt, we zaten op de goede weg, alleen hadden we er ff niet aan gedacht dat de waarde in een subform van het 2de formulier staat :o
de code moest dus verwijzen naar het besturingselement in het sub :D

Groetjes,
Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan