Wisselen van accounts werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

koert1989

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Berichten
21
Ik zit met het volgende probleem:
Als ik op mijn eigen account ben aangemeld en ik wil switchen naar een ander account kan dit niet als mijn eigen account nog aan staat

hopelijk kan iemand mij helpen
 
Eerst even instellen, hier staat, hoe dat wil.

PS, je kunt het ook handmatig doen.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Value Name: AllowMultipleTSSessions
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = Disable Fast User Switching, 1= Enable)
 
Laatst bewerkt:
Heb je in Configuratiescherm, Gebruikersaccounts in "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" de regel aangevinkt "Snel naar een andere gebruiker overschakelen"?
 
Voor alle zekerheid, als je Start, Afmelden hebt geklikt, krijg je dan onderstaand venster?
.
 

Bijlagen

  • UserSwitch.jpg
    UserSwitch.jpg
    10,7 KB · Weergaven: 42
ja, en als ik dan op andere gebruiker klik gaat die ook wel naar het welkoms scherm maar als ik dan op een ander account klik gaat die niet over.

ik had ook ergens gelezen dat er misschien een fout zit in het register??
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

waar kan ik dit vinden op mijn pc dan?
 
Probeer het volgende, ga in Systeembeheer naar Lokaal beveiligingsbeleid, Lokaal beleid, Toewijzen van gebruiksrechten, Lokaal aanmelden.
Klik rechts op die regel, dan Eigenschappen, Gebruiker of groep toevoegen, Geavanceerd, Nu zoeken, en selecteer dan de Gebruiker waarnaar je vanuit je eigen account wilt overschakelen. De schermpjes in omgekeerde volgorde doorlopen met OK. Alles afsluiten en PC herstarten. Probeer het dan nog eens.

Voor alle duidelijkheid een afbeelding waarop de schermpjes uit elkaar zijn getrokken.

(Klikbaar.)
 
Laatst bewerkt:
Mmm...heb je na op Zoeken gedrukt te hebben in het laatst geopende scherm, wel het gebruikersaccount waarnaar je wilt kunnen overschakelen in de lijst gevonden?
Of stond hij er helemaal niet in? Kun je iets meer bijzonderheden geven in het vervolg?

Ga anders naar Computerbeheer in Systeembeheer en klik op "Lokale gebruikers en groepen" en dan op "Gebruikers". Staat het account in de lijst in het rechtervenster? Klik er eens rechts op en dan op Eigenschappen. Staat er alleen een vinkje voor "Wachtwoord verloopt nooit" op het tabblad Algemeen? Staat er in het tabblad "Lid van"alleen maar Administrators?
Ga ook naar Groepen, Administrators, rechtsklikken, Eigenschappen. Staan onder "Leden": Administrators, jouw gebruikersaccount en het account waarover het gaat?
Zo niet, voeg dat account toe. Klik op Toepassen, dan OK en sluit alles weer af, herstart de PC en probeer het nog eens.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens in/bij de services, of de "Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling" wel is gestart.
 
die kan die niet starten hij geeft steeds deze fout: 1068
dezelfde fout geeft die ook bij terminal services
terwijl alle andere afhankelijkheids groepen wel aanstaan
 
Heb je mijn suggesties bij post 14 nog geprobeerd?

Ga naar nummer 34 aan de linkerkant op Kelly's Korner. Dat is ook een register-fix, ik hoop dat het helpt.

Edit: op dezelfde pagina 301 links ook maar.
 
Laatst bewerkt:
Jammer. Ik haak hier af, meer mogelijkheden zie ik niet meer. :confused:
Dat wil uiteraard niet zeggen dat ze er niet zijn. Ik hoop dat iemand hier nog een idee heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan