• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wisselende bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Ik wil 3 bestanden aan elkaar koppelen,1 bestand waar ik gegevens invoer waaraan 2 bestanden zijn gelinkt.

Er zitten behoorlijk wat links in de bestanden en het is ondoenlijk om elke week al deze links opnieuw in de nieuwe week te zetten, is er een mogelijkheid om in de sheet in een cel de verwijzing naar de andere file te zetten dan hoef ik die maar 1 keer aan te passen.

Hoi Dave,

Dat kan met de functie indirect.

=indirect(" '[map1.xls]Week "&Weeknr&" '!"&kolom()&RIJ())

Ervan uitgaande dat in het bestand Map1 op het werkblad 'Week 2' de gegevens overgenomen moeten worden.

Jeroen

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je reactie maar is denk ik niet wat ik bedoel, wat ik wil is in een cel de verwijzing zetten waar alle andere cellen naar "kijken", nu is het zo dat in alle andere cellen de koppeling zit naar de andere file ik wil dus die koppeling naar die ene cel verwijzen en in die cel aangeven waar het bestand staat.

Nu is de koppeling in map1 als voorbeeld =[Map2.xls]week2!$A$1

En hij moet zoiets worden =A1;week3;B5 in A1 staat dus map2.xls en dan moet hij daar de waarde pakken van B5 in sheet week3

De waarde van A1 is voor mij dus te wijzigen in een andere file als ik dat wil.

Hoi Dave,

Ik zat er minder naast dan je dacht:
Met indirect maak je van een tekst (met daarin een verwijzing naar een cel of een bereik) een verwijzing.

Zo is
=indirect("A1")
hetzelfde als
=A1

Dus in jouw voorbeeld:
=indirect(A1&"Week3!"&B5)

Let in dit geval wel op, dat in A1 staat [map2.xls]

Jeroen

Hoi Jeroen,

De functie indirect zegt mij helemaal niets dus weet ik zo gauw ook niet wat ik verkeerd doe, ik krijg de melding #VERW als ik het zo doe, zou je een voorbeeld willen maken en deze als bijlage toevoegen ?

Hoi Dave,

Er kunnen twee dingen fout gegaan zijn,
Map2 is niet geopend of
een kleine typ-fout

Bijgevoegd een voorbeeldje.

Jeroen

Bijlagen

Bedankt Jeroen !, ik had zelf intussen met de help-functie al wat verder gezocht en had inderdaad gezien dat je de andere map geopend moet hebben, ik ga hier mee aan de slag ik denk dat het goed gaat komen....

Hoi Jeroen,

Het venijn zat hem in de staart van de formule die had ik niet goed overgenomen, het is precies wat ik bedoel, nogmaals bedankt voor je snelle reactie's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan