• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wisselende bestandsnamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brommer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo,

Ben al een tijdje opzoek naar het volgende.
Ik werk met 2 werkmappen uit de ene het Collectieformulier haal ik gegevens echter deze werkboek naam wijzigt steeds.
Wat ik wil is dat ik via een het openen ( GetOpenFilename) scherm het bestand selecteert, deze word gecontroleerd of dit bestand al open is. zover gaat het goed.
Maar dan wil ik wisselen tussen de 2 werkboeken en hier zit het probleem waar ik niet uit kom.
met workbooks(fn).Activate lukt het niet.
In de bijlage een verkorte versie van het bestand.
Wie o Wie kan mij helpen.

Bekijk bijlage MapTest.xlsm

Een werkboek openen gaat prima, zolang je de bestandsnaam activeert. Jij activeert het complete pad, en dat is dan weer geen geldige Excel naam. Je moet dus de bestandsnaam uit het pad vissen. Bijvoorbeeld zo:
Code:
Dim fn As String
Dim x As Workbook
Dim tmp

fn = Application.GetOpenFilename("Excel-files,*.xls", 1, "Select het juiste collectieformulier", , False)
    If TypeName(fn) = "Boolean" Then Exit Sub
    If Not IsFileOpen(fn) Then Workbooks.Open (fn)
    tmp = Split(fn, "\")
    Set x = Workbooks(tmp(UBound(tmp))) 'kopie
    x.Activate

Super het werkt bedankt.
Ik wist dat het zo iets moest zijn maar zat zelf al een paar uurtjes te puzzelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan