wisselende connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hello,
Wanneer ik na een tijdje online spelen voor een uurtje of zo stop en de PC wel aan laat, kan ik hierna gek genoeg geen connectie meer krijgen met het IE.

Opnieuw opstarten helpt niet, wel als ik de stekker van de modem er 30 seconden uittrek. Maar dit natuurlijk geen definitieve oplossing.

wie weet raad?

gegevens:
Kabel, Chello Classic, XP Home, geen firewall aan

mvg

Robin
 
Wat voor modem heb je? Ik had dit probleem ook sinds de snelheidsverhoging en dan met een Motorola Surfboard-modem. Ik had een monteur laten komen en lijkt het te zijn opgelost.

Hier kan je zien dat er meerdere mensen last van hebben/hadden:
http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,5928.0
 
Laatst bewerkt:
inderdaad lijkt het er op dat ik bij deze kudde klagers kan aanschuiven. Ik heb een Motorala modem.
Weet niet of het helpt om upc te bellen, want het is een probleem van de laatste 2 maanden. Bellen zal ik ze wel in ieder geval.

Overstappen naar adsl doe je niet zo gauw, als je tv, telefoon ook van UPC hebt.
Hopelijk is dat niet nodig.

Of is er een oplossing voor handen??

robin
 
Geplaatst door Robin Hood
inderdaad lijkt het er op dat ik bij deze kudde klagers kan aanschuiven. Ik heb een Motorala modem.
Weet niet of het helpt om upc te bellen, want het is een probleem van de laatste 2 maanden. Bellen zal ik ze wel in ieder geval.

Overstappen naar adsl doe je niet zo gauw, als je tv, telefoon ook van UPC hebt.
Hopelijk is dat niet nodig.

Of is er een oplossing voor handen??

robin

Gewoon bellen. In mijn geval was het zo dat bepaalde waardes van mijn modem onder de maat waren. Een monteur heeft dit weer kunnen opkrikken via zo'n kastje een paar straten verderop.

De mensen van de helpdesk konden in ieder geval direct zien dat mijn modem-waardes te laag waren.
 
Ik bel ze morgen, bedankt. Laat je nog weten of het de oplossing is.

Robin

:cool:
 
Heb Chello gebeld en de connectie moet perfect zijn bij mij. Dat de connectie wisselend is, ligt niet aan chello. Ze kunnen aan de hystorie zien dat de verbinding inderdaad wisselend is en ze vermoeden dat het iets software-matigs is.

Kan iemand hier iets mee? ik zit met mijn handen in het haar.

groetjes,

Robin

:eek:
 
Geplaatst door Robin Hood
Heb Chello gebeld en de connectie moet perfect zijn bij mij. Dat de connectie wisselend is, ligt niet aan chello. Ze kunnen aan de hystorie zien dat de verbinding inderdaad wisselend is en ze vermoeden dat het iets software-matigs is.

Kan iemand hier iets mee? ik zit met mijn handen in het haar.

groetjes,

Robin

:eek:

Dat zeiden ze bij andere mensen ook. Wel toevallig allemaal dan dat het precies na die snelheidsverhoging is gebeurd. Hievoor moest UPC zelf de modem updaten dmv nieuwe software (firmware).

Overigens loopt et hier al een week goed. :)
 
Oplossing ????

Hallo,

Heb op aanraden van Chello de verbindingssnelheid/Duplex-modus op 10 Half-modus gezet. Deze stond eerst op Auto-modus.

Deze instelling is te vinden via rechtermuisknop Netwerkverbindingen/Eigenschappen, knop Configuren. Dan tabblad Geavanceerd en vervolgens verbindinsgssnelheid klikken.............

Ben nog aan het uittesten, weet nog niet of dit de juiste definieve oplossing is.

Laat het nog weten deze week nog.

mvg

Robin
 
Ik heb dit probleem ook, een Motorola modem maar met Wanadoo Cable Power. Het inet is traag en valt er regelmatig uit. Vanmiddag gebeld, schijnt het juiste abbo nog niet goed te zijn doorgegeven en dat ze een andere instelling hebben. Misschien komt het door router ofzo, maar het is nog steeds niet verholpen:(
 
Oplossing 2

Hallo,

Ben ik weer. Oplossing 1 dmv de duplexverbindingssnelheid/Duplex-modus op 10 Half-modus te zetten heeft niet geholpen.

Chello weer gebeld en kreeg oplossing 2 voorgeschoteld. Namelijk
via de eigenschappen van Netwerkverbindingen het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" weg te halen.

Hier kom je via CFGscherm/Netwerkverbindingen/rechtermuis eigenschappen/knop Configureren/Tabblad Energiebeheer.

Ga deze oplossing weer een paar dagen testen.

groetjes,

Robin

:cool:
 
Ik heb helemaal geen problemen meer nu.

Internet is weer stabiel en ik kan weer op alle 'site's komen. In de tijd dat het bij mij wegviel en weer online kon, was het internet niet 1x traag ofzo geweest. Puur het wegvallen en niet op 3 van mijn favo site's kunnen komen was mijn probleem.

Overigens zei een figuur van de helpdesk van chello dat het Motorola-modem zo'n beetje op zijn grens zat qua capaciteit. Hij kon et nog maar net trekken sinds die snelheidsverhoging. Let wel: et is een helpdesk-figuur, die weten toch nooit wat. :D
 
Re: Oplossing 2

Geplaatst door Robin Hood
Hallo,

Ben ik weer. Oplossing 1 dmv de duplexverbindingssnelheid/Duplex-modus op 10 Half-modus te zetten heeft niet geholpen.

Chello weer gebeld en kreeg oplossing 2 voorgeschoteld. Namelijk
via de eigenschappen van Netwerkverbindingen het vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" weg te halen.

Hier kom je via CFGscherm/Netwerkverbindingen/rechtermuis eigenschappen/knop Configureren/Tabblad Energiebeheer.

Ga deze oplossing weer een paar dagen testen.

groetjes,

Robin

:cool:

Die optie heb ik niet of zie ik nergens. (WinXP)
 
Hij bedoelt hiermee:

Klassieke weergave aanzetten, Netwerkverbindingen, rechts klikken op de internet verbinding, de rest is hetzelfde :)
 
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Hij bedoelt hiermee:

Klassieke weergave aanzetten, Netwerkverbindingen, rechts klikken op de internet verbinding, de rest is hetzelfde :)

Dan zie ik die optie nog nergens.
 
muurhond doe het volgende:
Open het configuratiescherm en open netwerkverbindingen, Hier zie je dan je LAN verbinding staan. Hier met de rechtermuisknop op klikken en eigenschappen openen.
Dan zie je bovenaan in het scherm dat opent, je netwerkkaart staan en hieronder staat configureren, klik daarop en daarna op het tabblad energiebeheer en dan wijst de rest zich vanzelf.
succes, B.Kat
 
Geplaatst door B.Kat
muurhond doe het volgende:
Open het configuratiescherm en open netwerkverbindingen, Hier zie je dan je LAN verbinding staan. Hier met de rechtermuisknop op klikken en eigenschappen openen.
Dan zie je bovenaan in het scherm dat opent, je netwerkkaart staan en hieronder staat configureren, klik daarop en daarna op het tabblad energiebeheer en dan wijst de rest zich vanzelf.
succes, B.Kat

Heb ik echt niet:
attachment.php
 

Bijlagen

  • netwerkkaart.jpg
    netwerkkaart.jpg
    39 KB · Weergaven: 102
Bij mij moet ie het hoop ik ook weer goed doen. Krijg nu de DHCP te zien waar Wanadoo het over had. Ben benieuwd:)
 
Muurhond ,dat is toch raar dat jij een ander beeld krijgt van je netwerk kaart dan bij mij.
Op alle 3 PC's in W98 ,ME,en XPhome en XP pro krijg ik het volgende plaatje.
Dan weet ik ook niet meer waar je moet zoeken.
Vr.gr. B.Kat
 

Bijlagen

  • realtec.jpg
    realtec.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan