Wisselende internet snelheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhv

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Sinds kort heb in mijn winkel een internet systeem met vrij hoge snelheid. Via een router wordt het signaal doorgestuurd naar mijn PC in de huiskamer (alles onder hetzelfde dak). Intern werkt alles uit de kunst. Wat we echter hebben opgemerkt is dat de snelheid biezonder variabel is. In de vroege ochtenduren schommelt die tussen de 800kbps en 900kbps. Upload zo rond de 460kbps. Later op de dag zakt de zaak in elkaar en de snelheid is dan vaak minder dan 100kbps. Ben een leek op dit gebied vandaar dat ik graag de volgende twee vragen wil stellen:

1) Wat kan deze grote schommeling veroorzaken? Heeft vochtigheid hier iets mee te maken zoals regen bijvoorbeeld?

2) In hoeverre heeft dit invloed op de werking van programmas zoals SKYPE? We hebben een sterke vervorming in de audio genoteerd.

Als alles goed werkt kunnen we downloaden met 46kbps. Voorheen via een kabelaansluiting was dat 26kbps (aansluiting van 256kbps).

Alle metingen worden verricht met Speedtest.net

Jullie reacties zullen biezonder op prijs worden gesteld.

John
Honduras, C.A.

Welke provider heb je en wat voor abonnement qua snelheid ?
Geef ook even het type router aan en de lengte van de bekabeling en evt afstand tot het israpunt.

Doen ook eens de speedtest op BBNed met 100 MB

Wisselende internet speed

Welke provider heb je en wat voor abonnement qua snelheid ?
Geef ook even het type router aan en de lengte van de bekabeling en evt afstand tot het israpunt.

Doen ook eens de speedtest op BBNed met 100 MB

Hallo upsidaisy, dank voor je reactie. Ben een leek op dit gebied en het "israpunt" zegt mij eigenlijk nog niets. Modem is van Hughes, router Linksys WRT54G, adapter Linksys WMP54G. De router staat op nauwelijks 1 meter afstand van de PC. Alles werkt uit de kunst, alleen later op de dag zakt de snelheid in elkaar, dat is mijn vraag dus: wat is daar de oorzaak van of is dat politiek van de provider voor bepaalde piekuren? Bij voorbaat dank voor verdere info.

Het is zonder meer zo dat er bepaalde piekuren zijn,en in het verleden had je daar bij internet via de kabel meer last van dan vandaag de dag,vandaar ook de vraag wie je provider is.
Heb je interne via de kabel of Adsl ?

QUOTE=upsidaisy;2120780]
Heb je interne via de kabel of Adsl ?[/QUOTE]

Geen kabel, alles wireless. Provider Hughes. Het signaal dat via de schotel antenne binnenkomt is stabiel, de snelheid echter neemt gedurende de dag af. Het probleem ligt bij de provider maar handhaaf mijn vraag: wat is de oorzaak daarvan? Bijgaand prentje van de schotel en de router.

Schotel.jpg
linksys_wrt54g.jpg

Welke verklaring krijg je van je provider ?

In afwachting. Hier zeggen ze dat dit verschijnsel te maken heeft met bepaalde piekuren. Dat lijkt mij ook de meest voor de hand liggende verklaring. Om acht uur ´s avonds ligt de snelheid vaak laag (tot onder de 100) en rond 2300 uur stijgt die dan weer tot boven de 1000kbps. Bedankt voor je belangstelling en je positieve medewerking upsidaisy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan