jhv
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 nov 2007
Sinds kort heb in mijn winkel een internet systeem met vrij hoge snelheid. Via een router wordt het signaal doorgestuurd naar mijn PC in de huiskamer (alles onder hetzelfde dak). Intern werkt alles uit de kunst. Wat we echter hebben opgemerkt is dat de snelheid biezonder variabel is. In de vroege ochtenduren schommelt die tussen de 800kbps en 900kbps. Upload zo rond de 460kbps. Later op de dag zakt de zaak in elkaar en de snelheid is dan vaak minder dan 100kbps. Ben een leek op dit gebied vandaar dat ik graag de volgende twee vragen wil stellen:
1) Wat kan deze grote schommeling veroorzaken? Heeft vochtigheid hier iets mee te maken zoals regen bijvoorbeeld?
2) In hoeverre heeft dit invloed op de werking van programmas zoals SKYPE? We hebben een sterke vervorming in de audio genoteerd.
Als alles goed werkt kunnen we downloaden met 46kbps. Voorheen via een kabelaansluiting was dat 26kbps (aansluiting van 256kbps).
Alle metingen worden verricht met Speedtest.net
Jullie reacties zullen biezonder op prijs worden gesteld.
John
Honduras, C.A.
1) Wat kan deze grote schommeling veroorzaken? Heeft vochtigheid hier iets mee te maken zoals regen bijvoorbeeld?
2) In hoeverre heeft dit invloed op de werking van programmas zoals SKYPE? We hebben een sterke vervorming in de audio genoteerd.
Als alles goed werkt kunnen we downloaden met 46kbps. Voorheen via een kabelaansluiting was dat 26kbps (aansluiting van 256kbps).
Alle metingen worden verricht met Speedtest.net
Jullie reacties zullen biezonder op prijs worden gesteld.
John
Honduras, C.A.